Jaká pojištění u elektroniky neplatit? Poradíme vám!

3. září 2014·Životní styl·Redakce

Pozor na automaticky zatrhnutá políčka s pojištěním nebo prodlouženou zárukou u výrobků, které kupujete na internetu. Často se stává, že je zaplatíte, aniž byste o pojištění nebo delší záruku měli zájem.

Nelegální nastavení

“V internetových obchodech to dost často bývá přednastaveno, což není legální! Nový občanský zákoník zakazuje vyžadovat platbu navíc, pokud s ní zákazník dobrovolně nesouhlasí,” řekl Frekvenci 1 Miloš Borovička ze spotřebitelského magazínu D-test.

Vyžadujte peníze zpátky

Pokud jste omylem platbu výrobku potvrdili včetně připojištění, které jste nechtěli, vyžadujte po obchodníkovi peníze zpátky. Máte na ně nárok, protože platba proběhla protizákonně. Pokud to prodejce nevyslyší, jedná se o nekalou obchodní praktiku a v takovém případě se obraťte na Českou obchodní inspekci.

Nenaleťte s letenkami

Dlouhodobě se D-test s tímto problémem setkává u prodejců letenek. “V minulosti s tím měla problémy firma Student Agency, ta automaticky prodávala letenky s automatickým zaškrtnutím políčka pojištění. Před dvěma lety za to dokonce dostala pokutu od České obchodní inspekce,” řekl Borovička.

Kde reklamovat

Podle nového občanského zákoníku se jakákoliv záruka za zboží týká jak prodejce, tak výrobce. Při reklamaci se můžete obrátit jak na obchod, ve kterém jste zboží koupili, tak přímo na výrobce, který výrobek vyrobil.

 

Životní styl - další články

Doporučujeme