Levně a zdravě? TIPY na potraviny, které vás nezruinují a pomohou s nadbytečnými kily

Asi si říkáte, že základy toho, jak efektivně nakupovat, znáte. Vařte si doma, kupujte potraviny v jejich sezóně, pokud jsou věci ve slevě, kupte jich hodně. Hodně lidí si myslí, že k tomu, abyste jedli skutečně zdravě, potřebujete slušný balík peněz. Tak tomu ale vůbec není!

Hnědá rýže

Rýže je klasickou přílohou v mnoha zemích díky nízké ceně. Hnědá rýže, ačkoliv se jedná o sacharidy, je pro vás i tak zdravá a může vám pomoci shodit pár kil. Porce hnědé rýže obsahuje 21% denní dávky hořčíku, 15% vitamínu B6 a 4% železa. Hnědá rýže je výživnější a do krve se vstřebává pomaleji. Pokud se chcete vyhnout zánětům, sáhněte po ní také.

Ovesná kaše

Ovesné vločky jsou jedním z těch jídel, které milujete, nebo nesnášíte. Jsou však skvělou surovinou, chcete-li jíst zdravě a levně. Ovesná kaše je bohatá na vlákninu, zasytí vás a je srdci prospěšná. Vyhněte se však instantním kaším, které často obsahují cukr. Připravte si tuto chutnou snídani sami doma a jako sladidlo přidejte med, nebo ovoce.

Kysané zelí 

Podobně jako třeba kefír a jiné zakysané mléčné výrobky obsahuje kysané zelí probiotické bakterie. Dále v něm nalezneme celulózu, která napomáhá průchodnosti střev. Dejte si ho jako zeleninovou přílohu k hlavnímu jídlu.

Cizrna 

Zatímco cizrna je známa jako hlavní hvězda při přípravě humusu, je také skvělým nástrojem při hubnutí a zdravém životním stylu. Cizrna je plná proteinu a vlákniny, dvou živin, které pomáhají shazovat kila. Abyste se vyvarovali znudění, které by po neustále konzumaci humusu mohlo nastat, zkuste si z ní připravit zeleninový pokrm inspirovaný Indií. Hrnek cizrny obsahuje 15 gramů bílkovin a 13 gramů vlákniny

Batáty 

Sladké brambory mají spoustu zdravotních benefitů. Obsahují neuvěřitelných 377% doporučené denní dávky vitamínu 1, 15% vitamínu B6 a jsou bohaté na vlákninu. Na rozdíl od klasických brambor jsou hutnější a proto vás zasytí na delší dobu. Představují tak skvělou, zdravější alternativu pro přípravu hranolek.