Máte sedavé zaměstnání? Těmito triky snadno podpoříte své zdraví

Dnes již díky vědcům až příliš dobře víme, jak lidskému organismu sedavý způsob života škodí. Někdy se však nedá nic dělat. Pokud máte sedavé zaměstnání, pro pohyb moc prostoru není a často není ani čas zajít si na oběd. Existují ale malé kroky, které můžete vyzkoušet i vy a dopřát svému tělu trochu úlevy. 

Pohyb po práci

Ze všeho nejdůležitější a nejefektivnější možností je pohyb po práci. Pokud vám to dovoluje váš čas a možnosti, pokuste se trochu rozhýbat alespoň po tom, co vám skončí pracovní doba. Vystupte z autobusu o pár zastávek dřív, běžte si zaběhat, navštivte bazén, vyrazte tančit nebo protáhněte všechny údy u relaxační jógy. V podstatě žádný pohyb, který vám zrovna vyhovuje, není špatná volba.

Zdravá svačina

Namísto rychlovek, pro které si v několikaminutové pauze mezi prací rychle skočíte, nebo nezdravých svačin, které skladujete v šuplíku, si jídlo připravte dopředu. Dejte si ale záležet na tom, abyste jedli skutečně zdravě. Místo sladkostí si zabalte ovoce a ani k obědu si neplánujte těžká a tučná jídla. Pokud už za stolem vydáte minimum energie, vašemu tělu rozhodně neprospěje, když jí velké množství přijmete z potravy.

Zapomeňte na výtah

Pokud do práce každý den jezdíte výtahem, abyste si následně sedli za stůl, vyšlápněte si raději schody. Vašemu tělu pomůže každá drobnost, která mu dopřeje trochu pohybu a naruší dlouhé hodiny v jedné poloze. Alespoň každou hodinu si udělejte drobnou přestávku, kdy se trochu projdete a protáhnete, i kdybyste měli jít jen na WC a dát si tam pět dřepů, nebo ke kolegovi zajít osobně namísto rychlého e-mailu. Zkuste také co nejčastěji měnit polohu.

Ranní rozcvička

Možná vám to zní jako noční můra, po čase však můžete zjistit, jak moc vám prospívá. Když se ráno trochu rozhýbete, tělo bude celý den v lepší kondici a i vy sami se budete cítit lépe. Mimo to například takové posilování funguje nejlépe právě po ránu. Díky nastavení našeho metabolismu totiž při cvičení ráno tělo spaluje tuky déle během dne.