Osmero jak zapůsobit na nového zaměstnavatele

Chcete novou práci? Tak pro ní musíte něco udělat. Na co se připravit a čemu se vyhnout? Čtěte osmero na Frekvenci 1.

1. Informace o firmě

Nejdůležitější jsou informace hlavně o pozici na kterou se hlásíte. Je vhodné vědět čím vším se firma zabývá a její historií. Stačí jen v kostce. 

2. Co na sebe

Je to vaše vizitka a mnohé vašemu zaměstnavateli napoví. Měli byste svoje oblečení přizpůsobit firmě a ucházecí pozici.

Tipy co na sebe

Muži v košili a v džínách

Muži nic nezkazí padnoucím oblekem. Do méně formálních firem si mohou vzít klidně džíny – z tmavého denimu a neošoupané. Základem jsou kvalitní a čisté boty a  hezká košile. S parfémem by to neměli přehánět.

Ženy se rtěnkou a stíny

Ženy se mohou rozhodnout mezi kalhotami a sukní.  Boty by měly být přiměřeně elegantní, na podpatku nebo nízké, ale vždy uzavřené. V případě sukně jsou samozřejmostí punčochy. Alespoň lehké líčení dnes patří k bontonu.  

3. Bez mobilu a s úsměvem

Před pohovorem si vypněte mobil a nezapomeňte na úsměv. Personalistovi i dalším lidem v místnosti podejte přátelsky ruku. Volte decentní stisk, ale ne stisk a la leklá ryba. Personalistovi neskákejte do řeči a nechte ho rozhovor vést. Netvařte se, že všechno víte a znáte.

4. Na co se neptejte

Otázku peněz vždy otevírá personalista, vy se na to jako první vůbec neptejte. 

5. Na co se zeptejte

  • jaké se k pozici vztahují pravomoce a zodpovědnosti?
  • jaké jsou možnosti kariérního postupu a vzdělávání?
  • jde  o nově vytvořenou pozici?
  • kdy je předpokládaný nástup?
  • je-li pozice obsazována znovu, z jakého důvodu se uvolnila?
  • jakým způsobem jsou zaměstnanci na této pozici hodnoceni?

6. Pochlubte se jen úspěchy

Personalisté chtějí slyšet jasné výsledky práce ve vašich bývalých pozicích – „jde o  navýšení tržeb, úspory nákladů nebo konkrétní úspěchy v jakékoliv činnosti. Čím více můžete vyčíslit svou práci, tím lépe. Kde se vidíte za pět let? I s touhle otázkou počítejte,“ dodal Frekvenci 1 Marek Sedláček z personální agentury Trenkwalder. Ukažte, že máte dlouhodobé plány a cíle.

7. Chyby

Zapomeňte na hodinky a na nic si nestěžujte.

Chybou je neustále sledování času, budoucí  zaměstnavatel tak může mít při pohovoru pocit, že vás zdržuje. Neoblíbenými jsou neustálí stěžovatelé.

Nepomlouvejte svého bývalého šéfa

Nestěžujte si na bývalého šéfa. Nový zaměstnavatel pak bude předpokládat, že v případě problému budete stejně mluvit i o něm. Jde o jednu z největších chyb při pracovních pohovorech.

Zvažte, co dáte na facebook

Až 60% personalistů vyhledává informace o uchazečích o práci na internetu, hlavně na sociálních sítích.  Kompromitující fotografie z večírků, vulgární obsah nebo pomlouvání nadřízených vás může okamžitě vyřadit z výběrového řízení.

Nelžete

Na jakoukoliv lež ve vašem životopise nebo přímo při pohovoru se dříve nebo později přijde. Až 55% personalistů odhalilo při pohovoru lež a tato skutečnost okamžitě vyloučila uchazeče o práci z výběrového řízení.

Kuřák může přijít o práci

Seriozní zaměstnavatel by se vás na kouření při pracovním pohovoru ptát neměl, vy byste mu ale neměli zbytečně zadávat šanci. Před pohovorem raději nekuřte a ujistěte se, že z vás ani kouř není cítit.  Během pohovoru pochopitelně nekuřte, a to ani tehdy, pokud váš protějšek kouří, nebo je vám dokonce nabídnuta cigareta. Přitom své kuřáctví či nekuřáctví nemusíte nijak komentovat, stačí jen zdvořile odmítnout nabízenou cigaretu.

Frekvence 1 vám drží palce při získání nového zaměstnání. Napište nám jaké máte zkušenosti vy a ppomozte ostatním, jak na to.