Ovoce je rozhodně zdravé. Víte ale, kdy ho máte jíst?

Prvním krokem na cestě k vysněné postavě je dostatek ovoce na jídelníčku. Jenže když ho budete jíst v nesprávnou denní dobu, nezhubnete ani gram.

Zase se vám nepodařilo zhubnout včas do plavek a na váhu stoupáte s pocitem viny? Nejste v tom sami. Všichni víme, že musíme ubrat příjem (potravy), zvýšit výdej (energie) a zásobit tělo dostatkem vitamínů obsažených v ovoci. Na ty ale pozor! Pokud před spaním slupnete banán a jablko, škodíte si.

Kdy je správná doba na konzumaci ovoce

Večer?

Během dne byste měli sníst tři až čtyři ovocné svačinky. Nenechávejte si je ale na večer. Proč? Krátce před spaním to není zdravé. Ovoce obsahuje vysoký podíl cukru. Aby ho mohlo tělo zpracovat, uvolňuje energii, kterou ve spánku nemáte šanci zhodnotit. V noci potřebuje tělo relaxovat a ovoce v žaludku mu to nedovolí.

V poledne?

Jasně, máme předsevzetí, že si každý den k obědu dopřejeme ovocné smoothie nebo zdravý salátek. Realita je ale jiná. V pracovní době obvykle doletíme rychle do jídelny nebo nejbližšího fast-foodu. Na dovolené je zase málo času, starat se o ovocnou svačinku, když už můžeme ležet na pláži. Ale vážně: pokud si bezprostředně po obědě dopřejete navrch větší dávku ovoce, zpomalí se vám trávení. Nemluvíme tu o kousku jablka, ale třeba o půllitru ovocného freshe.

Ráno!

Nejsou to jen vitamíny, které tělo po ránu nabijí energií. Tělo dobře zpracuje i vlákninu v ovoci obsaženou. Ovocné snídaně opravdu nastartují den. Po příliš vydatné snídani se vám začnou klížit oči a budete myslet na návrat pod peřinu. Ještě horší varianta je nesnídat vůbec. Ráno si dopřejte ovocný salát nebo smoothie. Tady pracuje ovoce efektivně. A hlad se přestane hlásit o slovo. 

TIP FREKVENCE 1: Ovoce s malým obsahem cukru. Pomůže vám zhubnout!

PORADNA FREKVENCE 1: Desatero pro postavu do plavek. Je nejvyšší čas!

7 pravidel pro ploché břicho. Jde to bez diety i fitka!