Přivítejte zimu v sauně!

Sauna je ideálním místem relaxace v chladných zimních měsících. Užít si ji můžete s celou rodinou, vybere si každý.

Sauna je skvělým doplňkem zdravého životního stylu. Posiluje imunitu, zbavuje tělo toxinů a dovolí vám zapomenout na každodenní stres.

Pokud je pro vás klasická finská sauna příliš náročná, vyzkoušejte alternativní formy saunování.

Tropická sauna

S teplotou kolem 65°C a s vlhkostí kolem 50 – 60% tolik nevysušuje vlasy, dobře se v ní dýchá a pokožka je po saunování hezky vláčná.

Solná sauna

Pokud chcete se saunováním začít, užijte si pozvolného prohřívání v solné sauně při teplotě 40 – 55°C.

Parní lázeň

Teplota kolem 45°C je velice příjemná a vydrží tu i děti. V parní lázni se často používají aromatické esence, které jsou doslova balzámem pro horní cesty dýchací.

Ať už se rozhodnete pro jakýkoli druh sauny, nezapomeňte dodržovat pravidla správného saunování.

  • Před každým saunováním setřete vodu z těla.
  • Po uplynutí doporučené doby saunování opusťte saunu, nehrajte si na hrdiny.
  • Opláchněte se pod sprchou a ochlaďte se v bazénu. Do bazénu neskákejte jako o život, ale zvolna se do něj ponořte. Nezapomeňte si schladit zátylek, ideálně potopte celou hlavu.
  • Proceduru, kdy střídáte saunu a chlad, opakujte alespoň 3x. Po posledním ochlazení si zasloužíte zabalit se do osušky nebo županu.
  • Na závěr vás čeká odměna: relaxace, která by měla trvat alespoň 20 minut. V této fázi začněte doplňovat tekutiny: chlazený čaj, minerálka, isotonický sportovní nápoj jsou to pravé.
  • Od alkoholu a kouření si dejte chvíli pauzu, ať tělo zpracuje všechny benefity po saunování za střízliva.

Zpříjemněte si dlouhé zimní večery saunováním. Je to báječný rituál, vyzkoušejte ho!