Průvodce na cestě za úspěšným a spokojeným životem: Dobré jméno, dobrá značka!

5. ledna 2015·Životní styl·Luboš Procházka

Přinášíme další díl průvodce za úspěšným a spokojeným životem od Petry L. Krajčinovič. Pokračování nazvané „Dobré jméno, dobrá značka“ si můžete přečíst po rozkliknutí článku.

Nikdo rozumný si nezačne s člověkem, který mám špatnou pověst. Každý z nás se chce vyvarovat zbytečných komplikací. Navazujme vztahy a spolupráci s lidmi, kteří jsou spolehliví, kompetentní, mají skvělý lidský nebo mediální obraz.

Pokud hledáte přítele, partnera, práci a obchod, budujete značku a prodáváte, kontaktujte se, spojujte se a dávajte o sobě vědět. Využijte každou skulinku, kudy proniknete na váš konkrétní „trh“.

A pamatujte, svět je plný padělků, tak buďte sami sebou.

Dobré jméno, dobrá značka

Možná vám už v dětství doma vštěpovali, že jak se uvedete, třeba ve škole, tak to s vámi půjde až do doby, než ze školního ústavu odejdete. Za našeho dětství se školním grázlíkům a zlobičům říkalo „známá firma“. Rodiče měli pravdu. Od počátku, kdy vstupujete do společenství a začnete se projevovat na veřejnosti, velmi záleží na tom, jak vystupujete a jako oblibu si mezi lidmi získáte. S tím úzce souvisí i úspěch ve všech rovinách lidského bytí.

Uvědomme si, že nemůžeme vycházet všem vstříc, učinit šťastným každého, a vás a vaše počínání nebudou mít v oblibě všichni. Co můžete udělat je, být unikátní a odlišný. Na světě je tolik padělků a kopií, chcete patřit mezi ně? Dejte si slib, že nebudete ničí kopií.

Já jsem dlouhá léta pracovala v médiích, podnikala v několika sférách a toužila prorazit  – být úspěšná, pozor, „s něčím“. Přes všechny školy a praxi jsem nemohla jasně definovat, co by to mělo být. Tušila jsem, že moje „něco“ bude s lidmi, trochu učení, ale v žádném případě ne klasické vzdělávání, sdružování lidí, organizování, budování, rozšiřování.

Jasno jsme měla v tom, že chci pomáhat a vést lidi k lepšímu a spokojenému životu. Hledala jsem pečlivě, potkala a studovala terapie mentální aktivity a pravý čistý koučink, poslední díly skládačky do sebe zapadly a začaly se měnit v realitu, věci dostaly spád.

Abych vybudovala značku, musela jsem postavit jasný koncept a začít se mu věnovat dvacet čtyři hodin denně, dát jí punc originality, tou je moje energie.

Jak na věc:

  • Být úspěšný v tom co děláte je každodenní vědomé úsilí. Podle toho co děláte, byste měli i vystupovat a žít. Potkala jsem pár učitelek a mentorek, které nesnáší děti a radily, jak zvládnout zlobivé dítě a zažila jsem lékaře, ordinující v podnapilém stavu, hádejte, jací to byli lidé? Nešťastní a neúspěšní.
  • Ať pracujete na čemkoliv, co vám má přinést úspěch a spokojenost, buďte autentičtí a žijte a vystupujte podle toho, jak chcete, aby vás svět viděl a přijímal.

Pokud vás, to co děláte naplňuje, vaše značka začne brzy zářit a vy uděláte šťastným sami sebe.

 

Dejte o sobě vědět

Reprezentujete sami sebe nebo svou značku nejlépe jak umíte. Než o tom, co má naplnit vaše představy, začnete mluvit, udělejte si v tom pořádek. Veřejnost si pamatuje, bohužel, hlavně negativní obrázky a reference, nedopusťte, aby se o vás dozvěděla způsobem, jenž by mohl poškodit vaši značku a vás samotné.

Chcete-li dojít uznání, velmi dobře zvažte, jak se prezentujete. V předchozích dílech Průvodce za úspěšným a spokojeným životem už byla řeč o komunikaci, která je neoddělitelnou složkou při jednání s lidmi. Jestliže neovládáte komunikaci dokonale, učte se nebo si najměte někoho, kdo bude schopen personifikovat vaši představu, jak by měla být vaše značka veřejností vnímána. Poraďte se s odborníkem, jak by jste měli vystupovat, abyste žili život podle svých představ.

Na cestě žitím jsem poznala spoustu velmi šikovných, inteligentních a schopných lidí, kteří neovládali sebeprezentaci a nedokázali prodat svoje dovednosti. Nepohnuli se z místa.

Druhým případem je nesprávná volba značky, produktu a výběr toho, jak chcete být přijímaní.

Jak na věc:

Důležité je budovat a propagovat to co milujeme, o čem jsme přesvědčeni, že vychází z nás. Pokud si nejsme na sto procent jistí, že to co děláme, je naše srdeční záležitost a jdeme za svým cílem čistě rozumově, nebudeme šťastní. Nikdy se nám nepodaří prorazit. Entuziasmus musí být ryzí a originální, image je velmi důležitá a mluví silněji než slova. Nejdůležitější je spojení srdce a rozumu.

Nikdo nezná naši značku lépe než mi sami, proto bychom měli reprezentovat vlastní značku sami, to je ta nejlepší cesta.

 

MgA. Petra L.KrajčinovičPetra L. Krajčinovič  – terapeut mentální aktivity, akreditovaný profesionální kouč MŠMT a ICF (mezinárodní federace koučů), mentorka, autorka úspěšných motivačních článků a grow up blogů.

www.cista-duse.cz

 

 Pomáhá lidem

  1. nalézt jejich potenciál, zvýšit sebedůvěru a sebevědomí, uvědomění a zodpovědnost
  2. nastartovat motivační mechanismy
  3. klienti pod jejím vedením dosahují svého maxima, např. zakládání podnikání, vlastní značky, významných osobních i pracovních úspěchů, finanční prosperity a stability
  4. prostřednictvím mocných terepaeutických a koučovacích technik nalézají klienti velmi rychle vnitřní zdroje a potenciál a dosahují spokojenosti, radosti, výtečné mentální a fyzické kondice.

Životní styl - další články

Doporučujeme