VÝZKUM: Nejoblíbenějším pivem v Česku je Plzeň. Statistiky totiž (většinou) nelžou!

26. července 2016·Životní styl·Redakce

Pivo si dáváme alespoň jednou týdně. A určitě není překvapením, že v jeho pití vedou muži. Jen pětina Čechů nepije pivo nikdy. Chápete to?

Nejoblíbejším pivem v Česku je Pilsner Urquel. Tak to není zase takové překvapení. 

Vyplývá to z výzkumu internetové populace starší 18 let, který realizovala společnost Nielsen Admosphere v červenci 2016. V druhém čtvrtletí kalendářního roku také zpravidla zaznamenáváme nárůst pivní inzerce. V roce 2015 bylo z celkového reklamního prostoru v kategorii pivo 44 % využito právě v období duben-červen. 

Protože v létě nám prostě pivo chutná nejvíc!

 42 % dotázaných pije pivo alespoň jednou týdně, 8 % denně. Výrazně více pijí pivo v pravidelné frekvenci muži: alespoň jednou týdně si ho dopřává 59 % z nich, zatímco žen jen čtvrtina. Z výzkumu dále vyplývá, že čím je člověk starší, tím pije pivo častěji: například ve skupině 25-34 let si ho dá alespoň jednou týdně 36 % dotázaných, zatímco mezi lidmi nad 55 let je to polovina.

Mezi respondenty se ale najdou i tací, kteří pivo nepijí vůbec, mezi českou internetovou populací jich je necelá pětina.

Pilsner Urquell uvedl jako svou nejoblíbenější značku největší podíl respondentů, kteří pijí pivo (16 %). Přes deset procent získaly v žebříčku nejoblíbenějších značek ještě Radegast, Gambrinus a Velkopopovický Kozel. Pilsner je zároveň značkou, kterou respondenti pijí nejčastěji.

Jako nejvíce konzumovanou značku piva jej uvedli zejména lidé s vyšším odborným či vysokoškolským vzděláním.

Z pohledu inzerce se v období duben-červen 2016 nejvýrazněji projevila značka Staropramen, která využila reklamní prostor v hodnotě 63,1 milionů korun. Na druhém místě byla značka Budweiser Budvar, jejíž ceníková cena v období duben-červen 2016 vzrostla o 53 % na 52,4 milionů korun. Zadavatel reklamy Budějovický Budvar přitom kromě značky Budweiser Budvar komunikuje ještě značky Pardál, Budějovický Budvar a Carlsberg. Skupina TOP 10 značek využila dohromady v daném období reklamní prostor v hodnotě přes 85 % celé kategorie „Pivo a nealkoholické pivo“.

Pitný režim je nutné dodržovat!

DÁMSKÝ KLUB: Pivo nebo rádler? Plus recept na domácí pivo

FOTO: Máte rádi pivo? V Kanadě jedno pojmenovali po Jaromíru Jágrovi!

 

 

 

Životní styl - další články

Doporučujeme