Zázračné lahůdkové droždí: Zlepší vám paměť a nastartuje metabolismus

Většina dospělých obyvatel naší planety má v těle nedostatek vitamínů skupiny B. To sice není nic, co by nás mělo ohrozit na životě, může to však způsobit podrážděnost, poruchy paměti či trávení nebo deprese. Existuje přitom velmi jednoduchý způsob, jak si tyto látky do těla dostat. Jmenuje se lahůdkové droždí.

Lahůdkové droždí je v poslední době čím dál oblíbenější u lidí, kteří se detailně zabývají zdravou stravou. Pomáhá totiž nastartovat metabolismus a je proto důležité při cvičení či hubnutí, a přitom má celou řadu dalších blahodárných účinků na naše těla.

A co to vlastně je? Neaktivní sušené vločky droždí, které projdou teplotou nad 40 °C. Nedají se proto použít jako klasické kvasnice třeba při pečení, ale zato obsahují více vitaminů a dalších zdraví prospěšných látek. Výsledné lahůdkové droždí je totiž například jedním z nejbohatších zdrojů vitaminů B.

A právě vitaminy této skupiny jsou pro lidský organismus velmi důležité. Navzdory pojmenování, které v nás nevyvolává zrovna sbíhání slin, a nevábnému vzhledu, je tato potravina jedním z nejlepších vylepšení, které můžete přidat do svého pokrmu. Jak co do chuti, tak i do zdravotních benefitů.

Deprese a revmatismus

Vitaminy skupiny B jsou totiž výborné antioxidanty a vyživují naše nehty, vlasy a pokožku. Podílejí se navíc i na tvorbě červených krvinek. Tyto vitaminy jsou velmi důležité pro metabolické funkce a náš trávicí systém. A právě díky tomu nám výrazně pomáhají, když chceme svůj metabolismus nastartovat, spálit více kalorií a trochu zhubnout.

Většina dospělých lidí má přitom právě těchto látek v těle nedostatek. To může při dlouhodobějšímu stavu způsobovat celou řadu potíží od poruch soustředění, podrážděnosti, zhoršení paměti, přes revmatismus a zánět spojivek až k problémům s trávením či depresím.

Dalšími zdroji vitaminů ze skupiny B jsou například luštěniny, listová zelenina, maso, ryby, semínka, ořechy či celozrnné cereálie či celozrnné pečivo.