Gillette Venus je pod palbou kritiky. Zákazníkům vadí, že si žena v reklamě holí ruce

15. dubna 2019·Zprávy·Barbora Pisingerová

Zdroj: reprofoto Youtube

Nová reklama, která v televizích propaguje žiletky pro ženy Gillette Venus, pořádně rozčílila některé diváky. Herečka si v ní totiž holí své ruce. "Copak nemají mladé ženy už tak dost starostí?" strefují se do výrobce lidé na internetu. 

Řada žen v dnešní době pravidelně holí hned několik částí svého těla. Mezi ty obvyklé patří oblast třísel, nohy a podpaží. V nejnovější reklamě, kterou můžete vidět na obrazovkách televize, si však herečka holí navíc své ruce.

Některé diváky krok společnosti vyrábějící žiletky rozčílil. Kritizují obsah spotu a tvrdí, že ženy již tak čelí poměrně silnému tlaku na neustálé odstraňování chloupků, a nikomu nepomůže přidávat ještě nová místa, která by měla být holena.

“Příšerný způsob, jak znejistit ženy s chlupatýma rukama,” odpověděla například jedna z divaček firmě na Twitteru a dodala, že tělesné ochlupení je zcela v pořádku. “Proč normalizujete holení ženských rukou?” ptá se další.

“Nová reklama na Gillette ukazuje ženu, jak si holí ruce. Jako někdo, kdo trpí syndromem polycystických ovarií se od dětství musím vypořádávat se silným ochlupením. Své ruce jsem si nikdy neholila. Holení způsobuje silnější chloupky, prosím, nepovzbuzujte mladé dívky, aby si myslely, že by neměly mít chlupy na rukou,” napsala jiná žena.

Společnost se však brání. “Mnoho žen nám sdělilo, že si neholí jen nohy nebo podpaží, jak se ukazuje v reklamách, ale i jiné oblasti, jako břicho, ruce nebo prsty na nohou! Použili jsme tyto příklady v naší reklamě, abychom lépe ukázali ženskou realitu,” sdělil mluvčí společnosti v oficiálním vyjádření.

“Naším cílem nebylo přidávat další tlak na ženy, ale pomoci normalizovat fakt, že chlupy rostou na různých oblastech těla a je osobní rozhodnutí, jestli je oholit, nebo ne,” tvrdí Gillette.

Nejedná se přitom o jedinou kontroverzi, kterou společnost v posledních dnech vzbudila. 3. dubna na sévm Twitteru zveřejnila snímek ze spolupráce s blogerkou a body-positive influencerkou Annou O’Brien. Ta však mezi klasické modelky, jaké jsme dosud zvyklí vídat, úplně nezapadá. Zatímco někteří zákazníci zařazení modelky s obezitou chápou jako krok správným směrem a nápad si pochvalují, jiní společnost kritizují za podporu nezdravého chování.

Zprávy - další články

Doporučujeme