Čekají nás horké dny. Jak si hlídat pitný režim? 5 rad pro dostatek tekutin v létě

Do poloviny července má být v Česku mírně tepleji, než je běžné, srážek bude postupně přibývat. Nejvyšší teploty až kolem 26 stupňů Celsia se čekají příští týden, který má být zároveň nejsušší. V horkých dnech je třeba dodržovat pitný režim. A to není tak jednoduché, jak se na první pohled zdá.

1. Hlad je převlečená žízeň

Něco na tom je. Pokud si dáte před jídlem sklenici vody, zmírníte pocit hladu a méně toho sníte. Pijte vodu mezi jídly, zaplníte žaludek a nebudete mít chutě. Voda se doporučuje i při dietách, pročišťuje organismus a zabraňuje zácpě. Voda je důležitá i pro zdravou a hezkou pleť.

2. Kolik a co pít

Říká se, že by člověk měl vypít za den něco mezi 2 – 3 litry tekutin. Nebojte se, počítá se do toho i tekutina obsažená v jídle. Za den do sebe potravou dostanete zhruba 900 ml. Takže dalších tekutin stačí 2 litry. Minimum, které je opravdu důležité, je 1,6 litru za den. A při sportu nebo velké fyzické námaze je to pochopitelně mnohem víc.

3. Nečekejte na žízeň

Rozhodně nečekejte na pocit žízně, to je už varovný signál dehydrovaného organismu. Ideální nápoj na léto je voda, ovocné nebo slabé bylinné čaje. Vodu si dávejte raději bez bublinek, sycená voda může zatížit zažívání. Kávu a černý čaj si dejte, ale myslete na to, že vás odvodňují. Proto se ke kávě  podává sklenka vody.

4. Nepijte moc najednou

Pitný režim si rozložte do celého dne, nepijte velké množství najednou. Můžete si tak způsobit převodnění organismu, které přetěžuje srdce, ledviny i další orgány.  Večer si fakt před spaním nedávejte 2 litry najednou.

5. Minerálky ano nebo ne?

Pokud vypijete dvě skleničky minerálky denně a budete je střídat, neuškodíte si. Jen si hlídejte hladinu sodíku uvedenou na etiketě. Sodík zhoršuje celulitidu a způsobuje zadržování vody.