Jste unavení, ve stresu, bolí vás hlava? Vašemu tělu možná schází hořčík. TIPY, jak ho doplnit

Únava, bolesti hlavy, křeče ve svalech, to jsou jedny z mnoha jevů, kterými nám tělo dává najevo, že potřebuje hořčík, tedy magnesium.  To, že nám chybí právě hořčík, si zpočátku neuvědomujeme. Tělo si o jeho doplnění říká nenápadnými signály, které ale můžou skončit hlasitou výstrahou. Jde o jednu z nejdůležitějších látek v našem těle. Jeho nedostatek zhoršuje každou nemoc, která nás postihne. Je tedy důležité dbát na jeho dostatečný přísun.

Většina hořčíku se v lidském organismu vyskytuje v kostech a zubech, také v krvi a tkáních. Pokud si o něj tělo začne říkat, měli bychom jemné signály rozeznat a snažit se ho okamžitě doplnit.

Jak tělo reaguje na jeho nedostatek? Působením stresu se buňky v našem těle stáhnou – v klidovém režimu obsahují hořčík a laicky řečeno je stres donutí ke změně. A to takové, že do buňky vejde vápník, který se jinak nachází na jejím povrchu. Při tomto procesu se buňka svalu prudce stáhne. Hořčík je potřebný k tomu, aby vytlačil vápník ven, a tak se buňka opět dostala do klidu. Pokud nám hořčík chybí, pak jsou svaly v neustálé tenzi a nedochází k uvolnění. Výsledkem je pak velký stres.

Hladinu hořčíku snižuje emocionální stres, některé léky (antibiotika, inzulin, korziton), náročný sport, poruchy trávení a cukrovka.

Jak poznáme deficit hořčíku v těle?

  • Třes
  • Bolesti hlavy
  • Nervozita
  • Křeče
  • Bušení srdce
  • Tiky ve víčkách
  • Třepící se nehty
  • Lámavé vlasy

V čem našemu zdraví prospívá?

  • Působí proti křečím
  • Je důležitý pro činnost nervů a svalů
  • Přináší uvolnění při svalovém vypětí
  • Aktivuje enzymy pro výrobu energie v buňkách
  • Posiluje trávení
  • Udržuje vápník v rozpuštěném stavu a zároveň chrání před nadbytkem vápníku
  • Zabraňuje vzniku ledvinových kamenů
  • Pomáhá transport cukrů do buněk
  • Podporuje účinek inzulinu
  • Posiluje opěrný systém

Na jaké potraviny bychom rozhodně neměli zapomínat, abychom měli hořčíku dostatek?

  • Vlašské ořechy, lískové ořechy, mandle
  • Kuřecí maso, losos, tuňák
  • Kokosová voda
  • Parmezán, mozzarella
  • Sojové mléko
  • Banány, jahody, maliny
  • Špenát