Češi pořád milují staré škodovky. S vzrůstající poptávkou rostou i ceny!

Staré vozy Škoda jsou pro české sběratele vděčné, jejich cena ale se zvyšující se poptávkou roste. Přesto se stále dají sehnat za relativně nízké ceny a navíc k nim Češi jako k domácí značce mají vztah.

“Někdo se rozhodne jezdit stejným autem, jako měl jeho otec nebo děda, a pořídí si třeba oblíbenou stovku nebo MBéčko. Jiný se zaměřuje na vzácnější kusy, u kterých více roste jejich hodnota,” říká spolumajitel firmy Renovace veteránů a sběratel starých závodních škodovek Tomáš Hervert.

Obecně nejvyšší ceny dosahují první vozy Laurin&Klement, dále prototypy a pak také závodní škodovky, které se vyráběly v malých sériích. Vedle těchto unikátů patří mezi nejoblíbenější kupé Škoda 110R, které se vyrábělo po celá 70. léta minulého století. Zatímco před zhruba čtyřmi roky šlo stodesítku sehnat za 15.000 korun, v současnosti se ani vraky neprodávají pod 50.000 Kč. Podobný růst cen zaznamenala i přestavba modelu Favorit na kabriolet společností Metalex podle návrhu designéra Václava Krále. Z ceny kolem 100.000 se vyšplhala na současných přibližně 350.000 korun.

Každý zájemce o pořízení staré škodovky v původním stavu by měl počítat s náklady na následnou renovaci. Ta může několikanásobně přesáhnout pořizovací cenu. Na pořádnou renovaci vozu by si měl zájemce připravit nejméně 300.000, ale spíše půl milionu korun. Stále se zvyšují i ceny náhradních dílů na burzách nebo aukčních portálech. “Zajímavé je, že si lidé nechávají renovovat i sériová auta, jejichž cena na trhu ani zdaleka nedosahuje výši renovačních nákladů,” podotkl Hervert.

 

Škodovka připravuje nový velký terénní vůz. Vyjede už letos

RETRO: Maluch, oltcit, žigulík… Také jste vlastnili tato přibližovadla?