PORADNA: Víte, co všechno můžete reklamovat na dovolené?

Není dovolená podle vašich představ? Reklamujte ji! Víte ale, co všechno vlastně můžete reklamovat? Podrobnosti najdete uvnitř článku.

Plíseň v pokoji, nebo dlouhé čekání na jídlo, i tohle můžete reklamovat. A co nám Čechům na dovolené v cizině nejvíc vadí? Jiný než slíbený hotel, špatný úklid, pořád stejné nebo zkažené jídlo. Mezi nejčastěji reklamované položky patří i nevyhovující pokoj, hmyz a plíseň na pokoji, místnosti bez klimatizace, hluk i v noci.

A to není všechno – mezi nedostatky na zájezdech patří i špinavá pláž, špinavý a nefunkční bazén a nedostatečné služby hotelu.

Směrodatná je smlouva nebo katalog

Dost často ale reklamujeme věci neoprávněně – třeba to, že k moři je to hodně daleko nebo že v hotelu je moc cizinců. Podívejte se ale do smlouvy a katalogů. Co je v nich psáno, to platí.

Pokud vám prodejce slibuje něco, co v katalogu výslovně uvedeno není, trvejte na tom, aby to připsal ke smlouvě. Je to například výhled na moře, balkon, vana v koupelně, vlastní sprcha, klimatizace, televize či lednička na pokoji, bazén v hotelu, sauna, sportoviště, lehátka a slunečníky na pláž, organizovaná zábava pro děti.

Stěžujte si hned

A Nový občanský zákoník dokonce přinesl termín „náhrada za ztrátu radosti z dovolené“. Podle mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří Kateřiny Petříčkové, by vám cestovka měla kromě škod kompenzovat i zrušený nebo zkrácený zájezd.

„Připomínky sdělte  delegátovi cestovní kanceláře. Udělejte to prokazatelně, tedy písemně formou oběma stranami podepsaného protokolu. Je-li to možné, vyfoťte  nebo natočte to, na co si stěžujete. „

Na reklamaci máte necelý měsíc

Pokud nepůjde všechno napravit na místě, stěžujte si přímo u cestovní kanceláře. Stihnout to musíte do 30 dnů! Pokud s vámi cestovní kancelář vymete, máte právo, obrátit se na právníka.