Potřebujete rychle shodit a nastartovat metabolismus? Vyzkoušejte přerušovaný půst

Novým hitem v oblasti stravování je tzv. přerušovaný půst. Jedná se o překvapivě účinnou metodu, jak shodit nějaké to kilo. Není to dieta, protože se neupravuje to, co člověk jí, ale pouze kdy to jí. Jídlo se místo z rozložení v celém dni smrskne jen na 8 hodin a po zbytek dne tělo odpočívá od trávení.

Půst je pro lidské tělo velmi přirozený. Bylo tomu tak jak před tisíci lety v dobách lovců a sběračů, přes společnosti prvních zemědělců, středověk, až do relativně nedávné historie kolem průmyslové revoluce a přelomu století, kdy museli naši předci tvrdě pracovat a za své výplaty si rozhodně nemohli pořídit žádné hostiny. Lidé z minulosti zkrátka nebyli zvyklí jíst pětkrát denně a nikdy nezapomenout na svačinu. A připadalo jim to naprosto normální.

Dnes ovšem slýcháme, že abychom zhubli, musíme paradoxně stále jíst. Doporučuje se jíst každé 2 až 3 hodiny po menších porcích, abychom měli brzy zase hlad. Nárazové spořádání velkých porcí podle výživových expertů vede k přejídání a není zdravé, protože tělo pak více vytváří zásoby na další období bez jídla. Teď se však objevila úplně nová teorie, která si získává čím dál více fanoušků.

Přerušovaný půst má být velmi účinným způsobem, jak rychle zredukovat svou váhu. A má mít další skvělé účinky na naše zdraví. Jak to funguje? Princip je velmi jednoduchý. Člověk jí jen 8 hodin z celého dne. Je přitom jedno, jestli začne snídaní v 9 hodin ráno a poslední jídlo si dá v 5 odpoledne, nebo jestli začne až obědem v poledne a navečeří se v 8 večer. Záleží na tom, co každému vyhovuje.

Metoda stojí na tom, že tělo potřebuje minimálně 12 hodin bez jídla, aby si odpočinulo od procesu trávení a produkce inzulinu. Dobrý vliv má mít tato metoda stravování i na činnost střev, žaludku, ledvin, mozku, očí, na pokožku a na chrup, který tak není v neustálém kontaktu s potravou a méně se kazí či žloutne. Metoda je vhodná prakticky pro každého, i pro lidi trpící cukrovkou 2. typu.

Mnoho lidí oceňuje, že výsledky bývají viditelné již po dvou týdnech. Můžete přitom zajít ještě o krok dál a zredukovat svá jídla na pouhé dva chody denně, tedy výživný a sytý oběd a o pár hodin později neméně výživnou a sytou večeři. Ze začátku však může být s takovýmto režimem těžké ovládnout přes den hlad nebo chuť, proto je lepší se k tomuto kroku uchýlit až poté, co si půst na pár dní vyzkoušíte bez větších zásahů do svého obvyklého jídla.