SEBEPREZENTACE: Její moc v sedmi bodech!

Jedním z nejdůležitějších prostředků k dosažení osobní prosperity ve všech životně důležitých oblastech je umění sebeprezentace. Pokud chce člověk zlepšit svůj projev a profil, ať už soukromý nebo profesní, měl by si přinejmenším přečíst tento článek.

Jestli chcete dosáhnout svého maxima doporučuji sledovat www.cista-duse.cz, na tento rok připravujeme unikátní workshop Moc sebeprezentace, kde vás společně s odborníky z mediálních a komunikačních oborů připravíme na osobní úspěch, včetně profesionálně zpracované videovizitky, a naučíme vás mnoho potřebných technik, které vám do života přinesou samá pozitiva. Sebeprezentace není jen o tom, co o sobě dokážete říct, jde o souhrn znalostí a dovedností, potřebných k osobnímu růstu a bohatství každého z nás.

Slova jsou pouhým prostředkem k přenosu emocí na druhé. Emoce jsou to, co ovlivňuje rozhodnutí lidí. Proto se musíte nejprve naučit ovlivnit emoce obecenstva a potom vhodně volit slova.  Jak to ale udělat?

 

Buďte autentičtí 

Jakmile přehráváte, je z vás cítit nervozita, jste-li nejistí, působíte nedůvěryhodně. Vaši posluchači mnohem intenzivněji vnímají to, jaké u nich vzbuzujete emoce, až potom to, co říkáte. Lidi si mnohem méně pamatují obsah vašeho sdělení, ale zůstane v nich dojem, který jste na ně udělali. Pokud jste sympatičtí a lidé si z „vás“ odnášejí dobré pocity, budou se za vámi vracet nebo vás často vyhledávat. Pokud vynakládáte energii na zakrývání špatných návyků či vlastnosti, o které víte, že vám škodí, zbavte se ji co nejrychleji. Maskováním si ujídáte drahocennou energii, projeví se to na vaši neverbální komunikaci a protistrana vycítí, že jste nepravdiví.

Buďte srozumitelní

Když už vaše protistrana vnímá obsah toho, co sdělujete, musí tomu bezvýhradně rozumět. Přehnaně konstruované vyjadřování a používání odborné terminologie v mnoha lidech způsobuje pocit, že z nich děláte blbce. Proto buďte  maximálně srozumitelní, vyjadřujte se tak, abyste rozuměli sami sobě a měli jistotu, že vám rozumí i lidé, ke kterým hovoříte. V opačném případě neudržíte pozornost posluchačů a začnete se v tom, co říkáte ztrácet sami. Volte takovou komunikaci, aby zapadla do společnosti, v níž se hodláte prezentovat.

Buďte důvěryhodní

Do arzenálu důvěryhodnosti patří spolehlivost, dochvilnost, připravenost a serióznost. Člověk, který neovládá na jedničku osobní time management, bude těžko úspěšný lídr. Pokud nedokážete dodržet dohodnutý termín, těžko si udržíte postavení. Když budete na přijímacím pohovoru koktat a stěží o sobě promluvíte v holých větách, nečekejte pozitivní odezvu. Důvěryhodnost si budujeme dlouhodobě a sebemenší zakolísání může způsobit její pád. Pracujte na jednotlivých segmentech s největší soustředěností, vyplácí se to.

Buďte upravení

Nezáleží jen na tom, jak vystupujete a umíte působit na emoce lidí. V mnoha případech, můžu říci, že jich je nadpoloviční většina, velkou roli hraje to, jaký dojem uděláte svým vzezřením. Neupravení, nevhodně oblečení, se skleslými rameny a svěšenou hlavou vám nikdo neuvěří, že jste člověk, od kterého se něco naučí, bude s vámi obchodovat nebo vám naslouchat. Bohužel je fakticky dokázáno, že nejen vaše vystupování, ale i držení těla a to jak jste oblečení a celkově upravení vám přidává body.

Vzbuzujte pozitivní emoce

S podkovou místo úst a staženým obočím lidi kolem sebe znechutíte na první dobrou. Představte si, když vy sami vstoupíte do kanceláře, s úsměvem pozdravíte a na oplátku vás úřednice zabije pohledem. Máte ještě odvahu či chuť otevřít pusu a požádat o formulář, radu či dokonce pomoc? Primárním účelem každého lidského kontaktu by mělo být předávání pozitivních a emocí a vzbuzování dobrých pocitů u druhých. I pouhý úsměv dělá divy a je zadarmo.

Prodávejte jen to, o čem jste přesvědčeni, že umíte

… jinak lidé poznají, že jste nejistí a možná se budou domnívat, že lžete. Učitel nemůže učit látku, kterou sám nezná. Neexistuje, aby psychiatr operoval slepé střevo. Ať už nabízíte cokoliv, měli byste o tom vědět maximum. Stejně tak je to i s vámi, jdete-li na pohovor, schůzku nebo prezentujete sami sebe před klienty,

Vyjadřujte se přesně

Než předstoupíte před publikum, šéfa, člověka na němž vám záleží, dobře si rozmyslete, čeho chcete vlastní sebeprezentací dosáhnout. Chcete, aby si lidé zapamatovali vaši značku? Toužíte pobavit? Potřebujete druhé něco naučit? Chcete vzbudit pocit, že to co nabízíte, zákazník přesně potřebuje? Pokud budete znát odpověď na tuto otázku, pak vše co je zde psáno bude fungovat.

Jestli máte pocit, že vám něco z výše uvedených příkladů chybí nebo je potřeba dopilovat, jsme tu pro vás.

Naučíme vás profesionální sebeprezentaci i takovou, kterou využijete v osobních rovinách.

 

MgA. Petra L.KrajčinovičPetra L. Krajčinovič  – terapeut mentální aktivity, akreditovaný profesionální kouč MŠMT a ICF (mezinárodní federace koučů), mentorka, autorka úspěšných motivačních článků a grow up blogů.

www.cista-duse.cz

 

 Pomáhá lidem

  1. nalézt jejich potenciál, zvýšit sebedůvěru a sebevědomí, uvědomění a zodpovědnost
  2. nastartovat motivační mechanismy
  3. klienti pod jejím vedením dosahují svého maxima, např. zakládání podnikání, vlastní značky, významných osobních i pracovních úspěchů, finanční prosperity a stability
  4. prostřednictvím mocných terepaeutických a koučovacích technik nalézají klienti velmi rychle vnitřní zdroje a potenciál a dosahují spokojenosti, radosti, výtečné mentální a fyzické kondice.