Trápí vás vysoký krevní tlak? Tyhle potraviny vám pomohou!

Vysoký tlak je jedním z nejčastějších kardiovaskulárních obtíží. Ačkoli nijak nebolí a nedává o sobě moc vědět, dokáže v organismu napáchat závažné problémy. Naštěstí existují potraviny, které vám ho pomohou snížit i bez léků. Přečtěte si, co měli pacienti s hypertenzí určitě zařadit do svého jídelníčku.

Za vysoký tlak se považují hodnoty od 140/90 a výše. Tato civilizační choroba se přitom týká čím dál častěji i mladých lidí. Hypertenze způsobuje větší nápor na srdce a cévy a zvyšuje riziko infarktu, mrtvice, selhání ledvin nebo demence. Pokud patříte mezi postižené pacienty, máme pro vás dobrou zprávu. Stačí do jídelníčku přidat pár potravin a tlak se zcela přirozeně o něco sníží.

Začít můžete třeba u nenápadné okurky nebo okurkové šťávy. Výrazné účinky proti hypertenzi má také celer, který je celkově velmi zdravý pro lidský organismus. Výborným pomocníkem v boji s vysokým tlakem je rovněž cibule. Ta je vhodná zejména pro pacienty s nadváhou nebo celkově nezdravou životasprávou. Vedle snižování tlaku má totiž schopnost rozpouštět krevní sraženiny a snižuje obsah tuku v krvi.

V tradiční řecké medicíně jsou na vysoký tlak zvyklí používat česnek. Doporučená denní dávka je jeden stroužek. Pokud nejste zrovna fanoušek ostré česnekové chuti, vyzkoušet můžete i grapefruity, které s hypertenzí bojují díky vysokému obsahu draslíku. Podobně jsou na tom i brambory.

Hodně draslíku obsahují také sladké banány. Docílit zdravých hodnot krevního tlaku vám ale pomohou i obyčejná jablka, klidně ta ze zahrady. Milovníci sladkého jistě ocení, že příznivé účinky má i včelí med. Mohou za to enzymy (např. acetylcholin), které přirozeně pomáhají hladinu tlaku udržovat v normě.

Naopak vyvarovat by se pacienti měli rozhodně větší míře alkoholu, kávy nebo jiných kofeinových nápojů. Velmi nebezpečné je v případě zvýšeného tlaku také hojné solení. Nemocným neprospívá ani dnes velmi častý sedavý způsob života. Nejjistější cestou, jak dostat hodnoty krevního tlaku do normálu, je proto příliš se nestresovat a zařadit do svého každodenního života zdravotní procházky, dostatek vitamínů a odlehčenou, vyváženou stravu.