Aperol spritz se stal světovým hitem: Jak si ho můžete připravit doma?

Se svou jasně oranžovou barvou a velkou sklenicí na nožce se spritz stal během několika let nejčastěji sdílenou fotografií na Instagramu, plodem vědomě řízené strategie italské firmy Campari, které se podařilo udělat z místní tradice světový hit. Píše o tom agentura AFP.

Jaký je recept na spritz? Sklenka do poloviny naplněná ledovou tříští, šest centilitrů vína značky Prosecco, čtyři centilitry aperolu nebo campari, to vše doplněno sodovkou a ozdobeno plátkem pomeranče.

Tradice tohoto nápoje sahá do 19. století, kdy severovýchod Itálie okupovalo Rakousko. Když víno nebylo dost dobré nebo když bylo horko, doplňovali ho vojáci perlivou vodou.

Když se v roce 1919 zrodil v Padově aperol, lehký alkohol na bázi hořkých pomerančů, hořce a rebarbory, nahradil víno a předek spritzu tak přišel na svět.

Téměř o sto let později, v roce 2003, když byl aperol mimo hranice severovýchodní Itálie téměř neznámý, milánská skupina Campari tento alkohol přikoupila, aniž si byla vědma jeho potenciálu.

“Když jsme ho koupili, prodávala tato značka několik milionů litrů ve třech městech na severovýchodě Itálie: v Benátkách, Padově a Trevisu, kde každý obyvatel v průměru vypil pět spritzů za den,” říká Bob Kunze-Concewitz, majitel společnosti Campari, která vyrábí celou škálu alkoholických nápojů.

“Brzy jsme si uvědomili, jaké se nabízejí možnosti, a vybudovali jsme svou strategii,” dodává. Skupina vždy vstoupí do jedné čtvrti některého města vybraného na základě jeho potenciálu, kde spolupracuje se dvěma či třemi bary a nabízí intenzivní kurzy pro barmany a degustace spritzu. Pozvolna se pak tato aktivita rozšíří na celou čtvrť a na celé město a region.