Karel Trpkoš: V aplikaci Jenda musíme mít zhruba 90 % interakcí, které klienti s ministerstvem práce a sociálních věcí mají

30. května 2025·Zprávy·Šárka Blahoňovská

Karel Trpkoš. (droj: Frekvence 1)

Ministerstvo práce a sociálních věcí představilo novou mobilní aplikaci Jenda pro digitální žádosti o dávky, což bylo i tématem Press klubu na Frekvenci 1 s vrchním ředitelem sekce IT Karlem Trpkošem. Cíl? Jednoduchost, bezpečnost a příprava na tzv. super dávku.

Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo novou mobilní aplikaci s názvem Jenda. Podle vrchního ředitele sekce IT Karla Trpkoše má aplikace ambici výrazně zjednodušit žádosti o sociální dávky, a to i pro méně technicky zdatné občany, jak uvedl Trpkoš v pořadu Press klub Frekvence 1.

Aplikace je dostupná v mobilních obchodech pro Android i iOS a během prvního týdne si ji stáhlo už přes 2000 uživatelů. Trpkoš zároveň upozornil, že jde o začátek digitalizačního procesu, který má vyvrcholit spuštěním tzv. super dávky – sjednocené sociální podpory plánované na říjen 2025. „Od Mariana Juračky máme zadání, že v aplikaci Jenda musíme mít zhruba 90 % interakcí, které klienti s naším ministerstvem, respektive jeho podřízenými úřady, mají,“dodal Trpkoš.

Bezpečnost a ochrana osobních údajů jsou podle IT ředitele prioritou. Aplikace prošla bezpečnostními i výkonovými testy a byla spuštěna až po jejich úspěšném dokončení. Reakce uživatelů jsou zatím převážně pozitivní. Do budoucna počítá ministerstvo s dalším rozšiřováním funkcí aplikace i podporou pro specifické skupiny, jako jsou senioři nebo lidé se zrakovým postižením.

Co dalšího Karel Trpkoš řekl? Poslechněte si celý Press klub.

Zprávy - další články