Bolí vás záda? Podívejte se na 6 účinných rad, díky kterým se vám uleví

Bolest hlavy. Bolest zubu. Bolest zad. Trio, které nás dokáže opravdu potrápit. Co dělat, když už ani nevíme, jak si sednout, abychom zmírnili tlak krční páteře či opravdu nepříjemnou bolest zad? Máme pro vás pár doporučení.

#1 Podprsenka, která sedí – pánové přeskočí na zásadu číslo 2

via GIPHY

Co má bolest zad společného se spodním prádlem? Budete se divit. Správný výběr podprsenky totiž podporuje takové držení těla, které je prevencí proti komplikacím se zády. Proto nesmí prádlo tlačit ani táhnout, protože jinak tělo kroutíme do pozice, ve které je nám v tu chvíli příjemněji, ale je nám nepřirozená. A z toho právě záda nebo krční páteř a ramena následně bolí.

#2 A zase ta vana

Uvolnit svaly, to je balzám. Jednou měsíčně si masáž dopřejte – je to výborná prevence! V případě, že už bolestmi trpíte, zkuste nejdříve jemné relaxační techniky, které dnes salóny nabízí. Jestli se bojíte svěřit do cizích rukou, prověřte si nejdříve internetové diskuze a zkuste si všímat detailů – čistota, ochota, zjišťování toho, jaké problémy konkrétně pociťujete. Mýtus je, že masáž musí bolet, aby byla účinná. Určité tlaky cítit můžete, ale vysloveně bolest opravdu ne.

#3 Lymfa v pohybu

Relaxu ve vaně plné horké vody se nemusíte vzdávat, je ale důležité dodržovat správnou teplotu vody –  ne vyšší než 35 stupňů. A proč? Lázeň, která má více stupňů, brání pohybu lymfy. A vinou toho pak svaly tuhnou a bolí.

#4 Víte, jak spíte?

via GIPHY

Spánek je zásadní a nejlepší odpočinek. Znáte ideální polohu spaní při bolesti zad? Odpověď je překvapivá  – na zádech. Důležitou roli hraje i výběr matrace – ideálem je ta, která se pod dotykem prohne, ale jen na místě, kde na ni tlačíte, je to tzv. matrace s bodovou elasticitou.

#5 Volba zaměstnání

Ze zaměstnání se nesmíte večer plazit po čtyřech. Jinak se asi není čemu divit, že vás bolí nejen záda, ale celý člověk. Někomu pracovní den na nohou nevadí, ale v budoucnu se samozřejmě problémy ozvou, zvlášť se zády, protože práce například v restauračním zařízení nebo v továrně u pásu či ve zdravotnictví, to je pro tělo obrovská zátěž. Nutné je samozřejmě zvolit vhodnou obuv a pořídit si domů například skákací míč na sezení místo tvrdé židle.

via GIPHY

#6 Rozložte si zátěž

Umíte nosit tašku jen v jedné ruce nebo stále jen přes jedno rameno? Logicky je pak jedna strana těla více namáhaná a trpí. Přehoďte si občas tašky do druhé ruky nebo na partnerova bedra – a hned je po nerovnováze. Ideálním – a v dnešní době atraktivním řešením – je batoh, díky kterému je váha obsahu rozdělená. Vašim zádům se výrazně uleví!

 

TIP!

Seďte chytře – kolena ohnutá v pravém úhlu, bederní část zad podepřená opěradlem

Posilujte svaly na břiše

Zkuste jógu nebo pilates

Neprochladněte