Jarní detox: Jak po vyčerpávající zimě vyzrát na únavu?

Nadvláda zimy je u konce, jaro už nám pomalu dokazuje své benefity! Budí nás sluneční paprsky a máme zase konečně chuť jít na procházku bez teplých rukavic. Zimní období se ale na naší psychické i fyzické kondici bezpochybně podepsalo. Proto je třeba dát zase organismu nutnou dávku motivace - lehká změna jídelníčku, více pohybu a dostatek vitamínů.

Únavu nepodceňujte

Nic neoslabuje imunitu víc, než když se dostatečně nevyspíme. Tělo tento základní odpočinek přímo vyžaduje, neokrádejme se tedy dobrovolně o chvíle blahodárného spánku. Párkrát nám asi pět hodin denně v posteli stačí, po několika takových dnech ale klesá naše pozornost a tělo vyžaduje klid a chce jediné – spát. Bez spánku si naše tělo přímo říká o nachlazení a chřipku, která nás donutí zpomalit.

Slunce do tváří

Co nejvíce se vystavujte léčivým slunečním paprskům. V zimě jsme trpěli nedostatkem světla i tepla, tělo nyní potřebuje vitamin D a ten se vytváří právě díky slunečnímu svitu. Jarní rána, procházky během dne, kafe do ruky – auto tentokrát nechte doma. Zdrojem vitaminu D jsou také ryby, proto je nyní čas zařadit je do jídelníčku.

Ždímejte citrusy, ne tělo

via GIPHY

Odlehčete jídelníček. Jaro je ideálním obdobím pro detox. Ovoce, zelenina a saláty mají zelenou! Stále platí, že citrusy a kysané zelí jsou tou nejlepší medicínou na všechny neduhy. Denně džbánek vody s citronem nebo limetkou tělu velmi prospěje. dodržování pitného režimu je důležité vždy, po zimě můžeme vynechat horké čaje a nahradit je například domácími bylinkovými sirupy. Potřebujeme se pročistit po hutných zimních jídlech a k tomu je nutné přijímat dostatek tekutin.

Hygiena duše

Bohužel nejde vyčistit si kartáčkem na zuby i duši, takže je potřeba se duševní hygieně věnovat trochu více. Jděte na to od lesa – do lesa. Procházky nebo mírný běh – ideální činnost po unavené zimě, jako výrazné plus pak přichází zpevnění postavy a posílení tělesné schránky.  Rozveselit vás a pozvednout vaši náladu může nový film v kině, oblíbená knížka nebo hudba do sluchátek cestou do práce. Nebo se vrhněte na úklid šatníku, vytřídíte zimní oblečení i myšlenky a nálada bude hned lepší. Udělejte prostě změnu – ať už se týká čehokoliv, rozptýlí a prospěje!

TIP

Vitamín C má jednoznačně rozhodující vliv na překonání jarní únavy, doplňujte, doplňujte, doplňujte – citrusy, rajčata, červená paprika, zelí, brambory, …

Káva ani čokoláda nám podle odborníků nedodají dostatek jarní energie

via GIPHY