Míchané nápoje jako kalorická bomba. Jak se napít a neřešit váhu?

Teplé jarní počasí láká lidi opět na zahrádky, kde se chtějí svlažit a posilnit zároveň alkoholickým míchaným nápojem. Takový koktejl však není pro kohokoli, zejména ne pro ty, co drží dietu a chtějí zhubnout. Míchané alkoholické nápoje jsou totiž tzv. kalorické bomby.

Pokud držíte dietu a rádi popíjíte míchané nápoje, tak vězte, že vaše dieta ztrácí smysl. Koktejly s obsahem alkoholu totiž obsahují hodně kalorií. Jestli jste zvyklí vypít více jak čtyři skleničky drinku za večer, tak byste museli běhat více jak hodinu, abyste veškeré kalorie spálili.

Existuje ale snadné řešení. Jestliže se v teplých dnech bez těchto drinků neobejdete, tak zvolte drinky, které neobsahují tolik kalorií. Server MuscleFood.com sestavil žebříček nejoblíbenějších míchaných nápojů a přiřadil k nim lehčí alternativy, které se už nemusí nazývat jako kalorické bomby.

Mojito vs. Martini

Jedna sklenka oblíbeného Mojit o obsahu 230 ml může obsahovat až 242 kalorií. Zatímco Martini s olivami o objemu 250 ml obsahuje pouze 70 kalorií.

Shutterstock.com

Gin & Tonic vs “štíhlý” Gin & Tonic

Gin & Tonic je velmi oblíbený nápoj, ale kvůli přidaným cukrům může typické 210mililitrová sklenka obsahovat asi 170 kalorií. Stejný objem Ginu & Slimline Tonicu obsahuje však pouhých 115 kalorií.

Shutterstock.com

Sladké bílé víno vs sklenka šampaňského

Přídavný cukr v sladkém bílém víně znamená, že necelé dva decilitry (175 ml) obsahují průměrně 160 kalorií. U šampaňského je to jiné, protože ve sklence o objemu 120 ml je zhruba 89 kalorií.

Shutterstock.com

Alkoholické limonády vs dietní cola s rumem

Alkoholické nápoje často obsahují hromady přidaných cukrů a průměrná láhev o objemu 340 ml může mít až 253 kalorií. Stejně sladká varianta je na kalorie chudší, což je dobře. Dejte si proto raději dietní colu s rumem.

Shutterstock.com

Piña Colada vs Fuzzy Navel

Piña Colada je perfektní plážový koktejl, ale obsahuje vysoký počet kalorií  – asi 300 kalorií na 230 ml. Fuzzy Navel obsahuje pouze broskvový schnapps a pomerančový džus, což je ideální ovocná náhrada, která obsahuje 120 kalorií na 115 ml nápoje.

Shutterstock.com

Long Island Iced Tea vs Cosmopolitan

Se seznamem ingrediencí, který obsahuje vodku, gin, rum, tequilu, trojitý cukrový sirup, není divu, že typická 420mililitrová sklenka Long Islandu obsahuje neuvěřitelných 424 kalorií. Cosmopolitan má mnohem méně alkoholu a jen malé množství brusinkové šťávy, což znamená, že typická 250mililitrová sklenka obsahuje jen 100 kalorií.

Shutterstock.com

Vodka Tonic vs Vodka, soda a limetka

Místo tonicu použijte jednoduše sodu a limetku, díky čemuž snížíte obsah kalorií ze 175 na 106.

Shutterstock.com

Margarita vs Moskevská mula

Margarita je další módní koktejl, který bohužel není zvlášť zdravý – 280 kalorií na 230 ml. Zkuste ji proto vyměnit za moskevskou mulu, protože obsahuje jen 120 kalorií na 170 ml.

Shutterstock.com

Pivo (ležák) vs proteinové pivo

Tady to bude obtížné. Je jasné, že po pivu se přibírá, ale je specifické kvůli své chuti. Průměrný ležák obsahuje 208 kalorií, což je poměrně dost. Na druhé straně tu je proteinové pivo, které pijí například sportovci, pokud nechtějí přibrat. Třetinka proteinového piva obsahuje pouze 92 kalorií.

Shutterstock.com