Nechybí vašemu tělu důležitý vitamín B12? Poznáte to jednoduše. TIPY, jak ho doplnit

Slabost a častá únava, potíže s chůzí a proměnlivost nálad - i to jsou příznaky, kterými nám tělo signalizuje, že potřebuje doplnit důležitý vitamín B12. Stačí si těchto náznaků všímat a trochu pozměnit jídelníček.

B12 je známý jako vitamín energie. Někteří sportovci ho konzumují ve větších dávkách kvůli zvýšení svého výkonu. Je také považován za zázrak v oblasti hubnutí, protože ovlivňuje metabolismus a díky němu lépe spalujeme. B12 je katalyzátorem pro ostatní biochemické procesy v našem organismu.

Proč je pro nás vitamín B12 důležitý?

  • Díky němu lépe cirkuluje krev – snáze se okysličuje
  • Nervový systém je v rovnováze
  • Naše tělo lépe absorbuje železo
  • Příznivě ovlivňuje metabolismus tuků a cukrů
  • Má pozitivní vliv na reprodukční systém u žen
  • Dodává nám energii –  metabolismus potřebuje vitamín B12, aby přeměňoval sacharidy na využitelnou glukózu

Jak poznáme jeho nedostatek?

  • Neschopnost udržet otevřená oční víčka – svaly jsou ochablé kvůli nedostatku kyslíku
  • Pokožka je nažloutlá – dříve jste měli hezkou růžovou pleť, nyní je bledá a objevují se na ní žluté fleky
  • Mravenčení v končetinách – tzv. parestézie, způsobena nízkou hladinou kyslíku ve svalech
  • Časté zapomínání – máte problém vzpomenout si, kam jste dali klíče od auta nebo položili peněženku? Nechte si udělat krevní testy na zjištění vitamínu B12
  • Zimnice
  • Točení hlavy
  • Neustálá únava – vinou snížené tvorby erytrocytů v těle, což má následek špatné okysličování organismu

Jaké potraviny zařadit do jídelníčku?

  • Hovězí maso
  • Jehněčí maso
  • Játra
  • Vejce
  • Mléko
  • Sýry
  • Mléčné výrobky
  • Sardinky, losos, tuňák
  • Smutek, úzkost až deprese

K dalším zdrojům B12 patří i  cereálie, sýr, droždí a všechna rostlinná mléka. To, že nám B12 chybí, ukáže nejspolehlivěji krevní test.