Organismus je po zimě unavený! 7 tipů, jak na jaře posílit oslabenou imunitu

Po zimě, kdy se naše tělo brání zvýšenému náporu virů a bakterií, máme oslabenou imunitu. Proměnlivé jarní počasí nám také dává pořádně zabrat. Jak tedy zvýšit imunitu organismu, aby i na jaře šlapal jako hodinky? Máme pro vás několik zásadních rad.

1. Spánek je zásadní

Pokud se nevyspíte dostatečně kvalitně a dlouho, výrazně si snižujete obranyschopnost organismu.

2. Vitamíny 

Vitamíny napadnou asi každého, kdo si chce zlepšit imunitní systém. A opravdu jsou důležité. Ovoce a zelenina jsou skutečnou zásobárnou vitamínů, dejte jim přednost před umělými z lékárny. Nejdůležitější je vitamín C. V ořeších, luštěninách a česneku najdete i další důležité vitamíny.

3. Nezapomínejte na mikroflóru

Střevní mikroflóra je důležitá pro podporu imunity. Pokud je nedostatečná, jste náchylnější na viry a bakterie. Pro správnou funkci mikroflóry je dobré dodávat probiotika.

4. Pitný režim pomáhá

Voda a bylinkové čaje jsou velkým pomocníkem při posilování imunity, protože voda napomáhá detoxikaci organismu. Stačí notoricky známé 2-3 litry denně.

5. Nepřetápějte místnosti

Velké teplotní rozdíly mezi bytem a venkovním prostředím jsou pro organismus šokem. Pokojová teplota by neměla přesahovat 22 stupňů. Na spaní by měla být ještě nižší

6. Pohyb, sauna a masáže

Vyjmenované činnosti podporují přirozenou obranyschopnost organismu. Nic se ale v tomto případě nesmí přehánět.

7. Dodejte tělu vitamín D

Pokud je to jen trochu možné, dopřejte pokožce jarní sluníčko. Potřebujete i vitamín D. Jen se nezapomeňte i na jaře chránit před škodlivým UV zářením.