Frekvence 1 radí: Žít déle mladí – 2. díl

Nabízíme vám druhý díl článku MgA. Petry L. Krajčinovič o tom, jak žít déle mladí. Přečtěte si o dalších faktorech, které k dlouhověkosti a hlavně k mladé duši a dobré kondici přispívají.

Obklopte se příjemnými lidmi, pěstujte blízkost a vztahy plné lásky

Kořeny dlouhověkosti a spokojenosti tkví v sociálním zdraví. Lidé, kteří žijí déle mladí, staví rodinu na první místo. Udržují hezké vztahy s širokým příbuzenstvem a jsou členy širšího společenství, do něhož se narodili nebo se jím obklopili.

Důležitým předpokladem udržení si mladého ducha je optimismus. Říká se, že pesimisté jsou preciznější, optimisté žijí déle. Optimističtí lidé jsou plní duševní pohody a mají i zdravější přístup sami k sobě, to znamená, že mají i vyšší sebevědomí a nestydí se za sebelásku.

Je bezpodmínečně nutné eliminovat ze života lidi s negativní energií, přinejmenším se jim důkladně vyhýbat. Tím myslím ty, kteří jsou zlí, nepřející, závistiví a trvale šířící špatné vibrace.

V životě může nastat nepříznivé období, každého potkají těžké chvíle, má tedy právo na prožívání a sdílení smutku. Dopřávejte své rameno na vyplakání, sami budete někdy potřebovat podporu. Být přítomný okamžiku a umět podržet je součástí láskyplného vztahu a přátelství.

Jak na věc:

  1. Mějte se rádi a obklopte se lidmi, které máte rádi. S takovými lidmi jsou starosti poloviční a radost dvojnásobná.

Buďte nezdolní, věřte!

Pokud patříte mezi ty šťastlivce, jejichž život má hluboký smysl, gratuluji. Vědecké studie dokazují, že tento faktor přidává až sedm let života. Věřit, že dobře obstaraná rodina, skvěle odvedená práce, rozkvetlá zahrada, díky naší píli, jsou pilíře naší spokojenosti, to je správné.

Věřit, že naše konání má smysl je silná hybná síla a ve spojení s vírou ve vlastní schopnosti dává každý den mnoho energie navíc. Ve spojení s nezdolností máte vítězství v kapse.

Nezdolnost znamená, jak rychle je člověk schopen vyrovnat se s nesnázemi či porážkou. Ze všech míněných elementů, potřebných k tomu, aby byl člověk spokojený a stresoval se co nejméně, považuji nezdolnost za nejdůležitější.

Zamyslete se: Jak reagujete v těžkých časech, když vás pohltí nepříznivé okolnosti? Stočíte se do klubíčka a lížete si rány nebo se zvednete, otřepete se a vyrazíte do života zkušenější?

Nezdolní disponují silnou vnitřní vírou, která jim dává sílu odolat krušným okolnostem, nerozsypat se a pokračovat. Jsou situace v lidském životě, jež neovlivníme a mohou nás srazit k zemi, proto je velmi důležité umět získat nadhled a odstup, nepodlehnout okamžitým emocím, počkat a jednat s odstupem.

Jak na věc:

  1. Chcete-li přidat čtyři až čtrnáct let navíc, najděte si svou víru. Tím nemyslím apriori vstup do círve či upínání se ke konkrétnímu bohu či vyznání.
  2. Je důležité věřit, třeba jednoduše v sebe samotné. Zažehnout v sobě a k sobě elementární veličinu – lásku.

Jezte dopolosyta

Geny vám zaručí pouhých 10% dlouhověkosti a zdraví, zbylých 90% je na vás a na tom, jak zacházíte se svou fyzickou schránkou. Na světě je několik míst, kde bychom se my, konzumní Evropané, měli učit jak přistupovat ke zdraví a zdravému způsobu stravování, namísto ubližování si jídlem a pitím.

Vsadím se, že na Sardinii a Okinawě nikdo neslyšel o svíčkové a emočním hladu. Tady se nejí očima a emocemi, zde žijí nejstarší lidé světa podle prostých pravidel a ta platí i pro stravování.

Jídelníček je založený na rostlinné potravě s velkým množstvím pestrobarevné zeleniny. Bílkoviny z ořechů a luštěnin nahrazují ty živočišné, maso je okrajovou potravinou. Jí se z malých talířku a platí zde strategie nepřejídání se.

Jak na věc:

  1. Naprostý ideál pro Evropana je dodržovat Parettův princip, byť je původně z ekonomického oboru, tzn., že 80% týdne se stravujete střídmě a zbylých 20% dní si dopřejte, co máte rádi.
  2. I ve dnech dopřávání si mějte na paměti pravidlo jíst do 80% sytosti. Je to tak jednoduché a přitom velmi účinné.

Odpočinout tělu i hlavě a uspořádat myšlenky si můžete s Čistou duší Detoxačním víkendu, který chystáme na únor 2015, sledujte www.cista-duse.cz.

 

MgA. Petra L.KrajčinovičPetra L. Krajčinovič  – terapeut mentální aktivity, akreditovaný profesionální kouč MŠMT a ICF (mezinárodní federace koučů), mentorka, autorka úspěšných motivačních článků a grow up blogů.

www.cista-duse.cz

 

 Pomáhá lidem

  1. nalézt jejich potenciál, zvýšit sebedůvěru a sebevědomí, uvědomění a zodpovědnost
  2. nastartovat motivační mechanismy
  3. klienti pod jejím vedením dosahují svého maxima, např. zakládání podnikání, vlastní značky, významných osobních i pracovních úspěchů, finanční prosperity a stability
  4. prostřednictvím mocných terepaeutických a koučovacích technik nalézají klienti velmi rychle vnitřní zdroje a potenciál a dosahují spokojenosti, radosti, výtečné mentální a fyzické kondice.