POZOR! Oprava pražského Hlavního nádraží změnila jízdní řád

2. února 2015·Životní styl·Luboš Procházka

Právě dnes začali dělníci opravovat střechu nad hlavním železničním nádražím v Praze! Rekonstrukce potrvá dlouhé dva roky a ovlivní dálkovou i regionální dopravu. Cestující si tak po dvou měsících zase budou muset zvykat na nový jízdní řád. Podrobnosti najdete uvnitř článku!

Některé vlaky ze severu a jihu Čech se tak hlavnímu nádraží vyhnout obloukem.

“Ve dvou případech jde o dálkové trasy, o rychlíky a zastávkové rychlíky na trase Praha – Děčín. Ty budou nově ze stanice Praha – Podbaba přesměrovány na Masarykovo nádraží. Tyto vlaky  tedy nepojedou na nádraží Holešovice a na hlavní nádraží,” řekl rádiu Frekvence 1 mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský. 

Změny se ale nedotýkají všech vlaků, vyjímkou je například poslední večerní rychlík na Kralupy nad Vltavou, Roudnici nad Labem a dál do Děčína a zpátky.

Za jízdenku si nepřiplatíme

Dobrou zprávou je, že jízdenky od Kralup na Prahu a které jsou určeny do stanice Praha – Holešovice, budou platit až do stanice Praha – Masarykovo nádraží bez doplatku, i když tato trasa je asi o tři kilometry delší. Jde o jízdní doklady z předprodeje do 1. února.

Změny se dotknou i Jihočechů a Středočechů

“Druhá dálková linka je trasa z Českých Budějovic do Prahy. Tam dojde u velké části spojů k prodloužení trasy z Hlavního nádraží do Holešovic. Pobyt ve stanici Hlavní nádraží ale bude výrazně zkrácen”, dodal mluvčí.

Třetí linka, které se změna dotkne je regionální. Jde o linku S7, která vede z Řevnic přes centrum Prahy na východ hlavního města a do Běchovic a Úval. Tato linka musí být rozdělena. 

“Nadále podle jízdního řádu budou jezdit spoje z Hlavního nádraží do Řevnic. Spoje, které jedou na východ, tedy do Úval, nebo přijíždějí z Úval, budou nově začínat nebo končit svou jízdu na Masarykově nádraží”, prozradil Frekvenci 1 Petr Štáhlavský.

Životní styl - další články

Doporučujeme