Vajíčka škodí srdci, mrkev jedině syrovou? Pravda o potravinových mýtech

Ne vše, co slyšíte od kamarádů a rodinných příslušníků, musí být zákonitě pravda. O jídle to platí dvojnásob. Přinášíme vám některé potravinové mýty, o kterých jste si možná dosud mysleli, že jsou pravdivé.

Dokáže skutečně vitamín C zastavit chřipku? Škodí vejce našemu srdci? Výzkumy mluví jasně. Zde jsou největší potravinové mýty, které kolují současnou společností.

Po pečivu ztloustnete

Konzumace pečiva neškodí vašemu zdraví, mnohdy je tomu právě naopak. Vícezrnné druhy obsahují zdravé sacharidy, které přispívají k dobrému chodu vašeho těla.

Vitamín C zabrání prochladnutí

Bylo dokázáno, že vitamín C nedokáže plně zabránit chřipce a nachlazení. To i přes to, že jeho účinky jsou zdraví prospěšné. Během nachlazení je vhodným společníkem, nespoléhejte se ale, že vás bacilů zbaví.

Syrová mrkev má více vitamínu než uvařená

Vaření mrkvi dodává výživovou hodnotu a na rozdíl od jiných zelenin je mrkev skutečně o něco zdravější v uvařeném stavu. Proces vaření rozkládá buňkové stěny, v nichž se nachází betakaroten a ten je hlavním benefitem této sladké zeleniny.

Pokud odstraníte kůži z kuřete, klesne obsah tuku

Pečení, vaření či grilování s kůží neovlivňuje u masa žádným způsobem obsah tuku či kalorií. Pokud kůži na kuřeti necháte, pomůže uchovat přírodní šťávy a dělá tak pokrm zdravější.

Vajíčka zvyšují cholesterol v těle

Nejnovější studie zabývající se tímto mýtem dokázaly, že vajíčka skutečně neobsahují zvýšený cholesterol a nejsou tak pro naše zdraví významně škodlivá. Ve skutečnosti obsahují mnoho živin jako železo, zinek či Vitamín D.

Margarín místo másla rovná se méně kalorií

Máslo a margarín mají téměř stejně kalorií a ačkoliv byl margarín vyráběn jako zdravější alternativa, některé jeho druhy mohou být také nezdravé. Mnoho z nich totiž obsahuje tuky, které mají nepříznivý vliv na hladinu cholesterolu a následně také zdraví našeho srdce.