Cvičení pro ploché nohy

Ploché nohy jsou takové, u kterých je porušena příčná nebo podélná klenba nožní (v horším případě obě). Svým nositelům způsobují bolesti nohou, často se přidružují i bolesti v bederní páteři.

Co s tím? Kromě speciálních cviků se doporučuje chůze naboso v nerovném terénu, na trávě, v písku – hlavně ne na tvrdé a rovné podlaze! Vhodná je také chůze v mělké vodě, po písčitém dně.

Jinak je potřeba pravidelně cvičit a výsledky se dostaví. U cviků je dobré dodržovat tento sled: nejdříve cviky vsedě, pak vleže, dále vestoje a cviky s pomůckou (míčem, tužkou apod.). Posléze zařazujeme nácvik správné chůze.

A tady je pár tipů na konkrétní cviky:

·         vsedě – kroužit nohama dovnitř a zevně, nejprve oběma současně, pak střídavě

·         vsedě -sepnout plosky nohou (chodidla) proti sobě. Přitahovat je k tělu a odtahovat

·         vleže – "jízda na kole" – nejprve šlapat dopředu, pak dozadu.

·         vestoje – výpon na špičky současně oběma nohama (sounož)

·         vestoje – střídat postavení na špičky a na paty.

·         vsedě – válení míčku s hladkým nebo drsným povrchem v sepnutých ploskách

·         později i vleže – úchop tužky palcem a ostatními prsty.

·         vsedě "psaní" na podložce na papír,

·         vsedě- shrnování šátku nebo ručníku zatnutými prsty, jeho uchopování a zvedání

Cvičte, uvidíte, že vám cvičení pomůže!

Vaše Sandra