Dovolená jako inspirace k hubnutí? Středomořská dieta je nejlepší způsob stravování

Jedete do Itálie, Chorvatska nebo třeba Řecka? Inspirujte se. Středomořská dieta patří k nejlepším způsobům stravování. Pokud nemáte alergie a jiné trávicí obtíže, je pro naprosto vás ideální. Není to jen o rychlé redukci hmotnosti, ale o celkově zdravém přístupu a dlouhověkosti.

Ve středomořském jídelníčku je hodně zeleniny, červené maso se nahrazuje rybím a mořskými plody. Sádlo i máslo nahradí olivový olej. Středomořská dieta patří k nejlepším způsobům stravování.

Je to rozumný životní styl, který se stará o zdraví celého cévního systému, udržuje v pořádku cholesterol i krevní tlak. Takové stravování snižuje výskyt Parkinsonovy choroby i Alzheimera. Chrání proti diabetu. Toto stravování je možná finančně trochu náročnější, ale z dlouhodobého hlediska ušetříte na zdraví.

V době globalizace vidíme ve světě rostoucí počet spotřebitelů, kteří do své stravy zařazují zásady středomořské diety, jejíž významná role pro lidské zdraví byla uznána také tím, že byla před více než pěti lety zanesena na seznam světového nehmotného dědictví UNESCO.

Za to ve skutečnosti Itálie vděčí právě Američanovi, vědci z Minnesoty Ancelu Keysovi, který v obci Acciaroli v Kampánii na jihu Itálie, kde žil čtyřicet let, studoval jako první příznivé účinky středomořské stravy.