Bojujete s tukem na břiše? Možná vám chybí tato látka

Ačkoli je většinou prvním podezřelým nezdravá strava a málo pohybu, za tuk uložený na břiše může být zodpovědných mnohem více faktorů. Patří mezi na příklad ně stres, nedostatek spánku či syndrom polycystických ovarií. Podle odborníků však může hrát svou roli i nedostatek mnohdy podceňovaného vitaminu.

Když s řekne vitamin D, většina z nás si představí sluníčko a zřejmě se jim vybaví, že tato látka prospívá zejména kostem a zubům. To je sice pravda, jeho úloha zde však zdaleka nekončí. Vitamin D se stará mimo jiné i o to, aby nám správně fungoval imunitní systém a svaly a v případě jeho nedostatku se nám může více hromadit právě onen neoblíbený břišní tuk.

Pokud se vám ze zdánlivě nejasných příčin horší fyzická kondice a připadáte si slabší, může na vině být právě absence vitaminu D. Ta se dále může projevit i smutkem, únavou, sníženou vytrvalostí, vypadáváním vlasů, bolestí kostí a zad, bolestí svalů, oslabenou imunitou, depresí, nespavostí, špatnou náladou či špatným hojením ran.

A jak ho do těla dostat, pokud zrovna nechcete nebo nemůžete celý den lapat sluneční paprsky? Pomohou vám hlavně žampiony, hovězí játra, červené maso, losos, tuňák z plechovky, ústřice, krevety, vaječné žloutky, mandle, sardinky, tofu, obiloviny, ovesné vločky a mléko a mléčné výrobky. Dobrou chuť!