Jak na imunitu, ostříží zrak či štíhlou postavu? Pomůže vám dýně

Sezóna dýní je v plném proudu a nějakou pěknou najdete snad v každém obchodě. Dají se zpracovat do výborné polévky, koláče, sladkých či slaných dezertů a mnoha dalšího. Věděli jste však, že dýně nabízejí spoustu zdraví prospěšných látek? Pomáhají při hubnutí a ještě dodají organismu potřebné živiny.

Díky vysokému obsahu vlákniny zpomalují trávení. V jednom hrnečku naplněným kusy dýně najdete více vlákniny, než ve dvou krajících celozrnného chleba. Díky tomu nás zasytí na delší dobu a my po ní ještě dlouho nemáme hlad. Dýně navíc obsahuje jen velmi málo kalorií, to znamená, že si klidně můžeme bez obav ještě přidat.

A nepomáhají jen našemu pasu, ale také očím. Krásná zářivě oranžová barva dýní totiž vychází z obsahu beta-karotenu, který je spojený s výrobou vitamínu A v těle. Jediný hrnek dýně obsahuje hned dvojnásobek doporučené minimální dávky vitaminu A pro lidský organismus!

V sychravém podzimním počasí jistě mnohé potěší i to, že dýně dovedou nastartovat naši imunitu. Za to vděčí zejména obsahu vitamínu C, kterého v hrnečku najdeme zhruba 20 % doporučené minimální dávky.

Co všechno vlastně dýně obsahují? Je toho spousta! V množství, které odpovídá zhruba jednomu hrnku dýně, najdeme tyto látky:

  • Kalorie: 49
  • Tuky: 0,2 g
  • Bílkoviny: 2 g
  • Sacharidy: 12 g
  • Vláknina: 3 g
  • Vitamín A: 245 % doporučené denní dávky
  • Vitamín C: 19 % doporučené denní dávky
  • Draslík: 16 % doporučené denní dávky
  • Měď: 11 % doporučené denní dávky
  • Mangan: 11% doporučené denní dávky
  • Vitamín B2: 11 % doporučené denní dávky
  • Vitamín E: 10 % doporučené denní dávky
  • Železo: 8 % doporučené denní dávky
  • Malé množství hořčíku, forforu, zinku, kyseliny listové a různých vitamínů skupiny B.