V Česku stále rostou nová nákupní centra. Opravdu jich potřebujeme tolik?

23. září 2016·Životní styl·Lukáš Kocourek

Foto: archiv

Na konci letošního roku už bude v České republice 179 otevřených nákupních parků a jejich celková plocha dosáhne zhruba 775.000 m2. Nyní se dokončuje šest nových obchodních center.

Největší obchodní centrum, které bude letos dokončeno, vyroste v Havířově a otevře do konce října. Rotunda Havířov má prodejní plochu 6400 m2. Mezi další nová centra patří Retail park v Šestajovicích u Prahy, MyBox v Brandýse nad Labem, Fastmall v Bruntálu a Retail Park Mělník.

S plochou nákupních parků téměř 800.000 m2 se Česká republika v rámci regionu střední Evropy řadí na druhé místo po Polsku. Z hlediska přepočtu na obyvatele patří ČR také druhé místo – se 78 m2 na tisíc obyvatel má po Slovensku druhou nejhustší síť ve střední Evropě. Z evropských zemí má nejrozvinutější trh Německo se 104 m2 na tisíc obyvatel. Celkem disponuje 8,5 milionu m2 obchodní plochy.

Tuzemská obchodní centra jsou z velké části v rukou zahraničních investorů, čtyři firmy si mezi sebe dělí téměř polovinu místního trhu. Z nich největší podíl vlastní německé firmy Saller (15 pct) a Intercora (14 pct). Po nich následuje český developer a investor CPI (10 pct) a rakouská společnost Immofinanz (osm pct).

Životní styl - další články

Doporučujeme