5 potravin, které před spaním rozhodně vynechte! Co jíst, abyste nemuseli počítat ovečky?

Spánek je ten nejdůležitější odpočinek pro naše tělo. Jak na to, aby byl opravdu kvalitní a usnuli jsme dřív, než se dvacetkrát otočíme ze jedné strany na druhou? Kvalita spánku záleží i na tom, co jíme!

Tučná a mastná jídla

Ne že byste jim holdovali denně, ale jsou chvíle, kdy se neovládnete? Tato jídla jsou velmi těžká a žaludek má s nimi hodně práce, musí pracovat na plné obrátky a nedovolí tělu odpočívat. Navíc jsou zdrojem pálením žáhy, protože produkují kyselinu, která pak stoupá do jícnu a nepříjemný problém je na světě.

Alkohol

Jedna sklenička vás sice může příjemně uvolnit a uspat, ale pokud si jich dáte víc, mozek se nedostane do hlubší fáze spánku a tělo se nebude moct plně regenerovat.

Ostrá jídla

Chilli obsahuje látku zvanou kapsaicin, který má tu moc, že mění tělesnou teplotu. Tento jev má na dobré usnutí velmi špatný vliv – většina z nás intuitivně v ložnici větrá, protože ve vyhřátém prostředí se organismu velmi těžko odpočívá.

Kofein

Na více jak čtyři hodiny vás nabudí látka obsažená v kávě i čaji. Kofein je palivo během pracovního dne, večer ale potřebuje opačný účinek, než je ten jeho. Organismus touží po klidu, ne po přebytku energie. Bylinkový čaj poslouží mnohem lépe!

Cukr

Množství cukrovinek ovlivňuje kvalitu spánku. Čím více sladkostí, tím vyšší bude hladina cukru v krvi – a to narušuje usínání i spánek. Zkuste si před spaním sladkost odepřít a dejte si ji bez výčitek třeba k snídani.