Chia semínka jsou malý zázrak! 7 důvodů, proč byste je měli začít jíst také

Chia semínka jsou jednou z oblíbených funkčních potravin. Ne nadarmo se jim přezdívá "poklad aztézských běžců." Bez obav si je do jogurtu nebo kaše mohou zamíchat také těhotné ženy a děti.

Milovníci zdravé výživy nedají na chia semínka dopustit. Mají opravdu vynikající nutriční hodnoty. Obsahují výborný poměr bílkovin, sacharidů i tuků.

Jedlá semínka zvaná chia jsou plody šalvěje hispánské, která pochází z horských oblastí Střední Ameriky. Dvě lžíce chia semínek denně vám zajistí optimální množství vápníku, vlákniny či Omega-3 mastných kyselin.

Chia semínka se jí vcelku i mleté. Dají se přidat do mléčných produktů, salátů nebo pečiva. Důvodů, proč je jíst, je ale mnohem víc.

1. Působí příznivě na trávení

2. Jsou bohatým zdrojem bílkovin

3. Zpomalují přeměnu sacharidů na jednoduché cukry

4. Zahání pocit hladu při dietě

5. Jsou antioxidantem stejně jako borůvky

6. Železe je v chia semínkách třikrát více než ve špenátu

7. Ve vodě se chia semínka přemění v gel a hydratují organismus