8 zásadních pravidel pro dobré zdraví

Dobrý životní styl by chtěl mít patrně každý. Ne všichni na něj ale dosáhnou. S rozmachem sociálních sítí se objevují tzv. výživoví poradci, kteří vám poradí, jaký čaj je dobrý na hubnutí nebo jaké potravinám byste se měli vyhnout. Existuje však osm pravidel, které vám zaručeně k dobré postavě a zdraví pomohou.

Sbohem zlozvykům

Každý z nás má nějaké zlozvyky. Ať už jde o závislost na cukru, kávě, alkoholu, nikotinu, dá se s tím přestat ihned. Pokud se vám podaří s nimi nadobro skoncovat, máte vyhráno. Mezi dvě nejtěžší věci, se kterými byste měli skoncovat kvůli svému zdraví, patří přestat kouřit a jíst balené, předem zpracované potraviny. Tyto zlozvyky mají totiž vliv na srdce, což je pro život velmi důležitý orgán.

Jíst barevně rozmanité pokrmy

Dnes existují tisíce a tisíce kuchařek, které vám radí, co jíst. Existuje však jednoduché pravidlo ohledně jídla – člověk by měl jíst barevné věci jako ovoce, zeleninu nebo celozrnné pokrmy. Závěrem týden se nemusíte bát a klidně si dopřejte trochu sladké neřesti.

Hýbat se

Je důležité si pamatovat, že jídlo funguje jako palivo a pokud máte plnou nádrž, je zapotřebí spotřebovat nějakou energii. Nemusíte si jít nutně zaběhat, klidně zkuste pilates. Nemáte rádi posilování? Vyzkoušejte lezení po stěně. Nemáte přes den volný čas na žádnou aktivitu, choďte do práce pěšky nebo jděte po schodech. Průměrně 30 minut provádění těchto aktivit denně stačí k tomu, aby se člověk udržel ve slušné kondici.

Dědičnost

Že jdete na pravidelnou kontrolu k lékaři neznamená, že jste hypochondr. Pokud máte v rodině závažná onemocnění, pak je preventivní kontrola správná věc. Rozhodně ji nepodceňujte.

Pitný režim

Voda je pro tělo tou nejlepší tekutinou. Pokud jste zvyklí na sladké limonády, pak přejděte na čistou vodu. Když člověk vypije daleko více vody, pak to má blahodárný účinek na koncentraci, pokožku a střeva.

Dostatek spánku

Zní to jako samozřejmost, ale ne každému se dopřává kvalitnímu spánku. Výhodou pro vás je, že pokud dodržujete předchozí pravidla, tak s ním problém patrně nemáte. Nejdůležitější je, aby člověk spal v naprosté tmě. Ideální také je, pokud chodí spát a vstává ve stejnou dobu, protože tělo si na tento režim zvykne. Důraz se klade i na klid od veškeré elektroniky před spánkem, tzn. žádná televize či koukání do mobilního telefonu.

Ústní hygiena

Možná si říkáte, že to s tím příliš nesouvisí, ale opak je pravdou. Podle nejnovějších studií totiž péče o ústa má přímou vazbu na zdravotní problémy jako onemocnění srdce nebo cukrovka. V tom vám zabrání například tvorba slin, proto je důležité tuto schopnost neztratit a pokud možno zachovat ve špičkovém stavu.

Duševní zdraví

Dost často se na to zapomíná, ale duševní zdraví jde ruku v ruce s péčí o své tělo. Pokud se člověk o sebe dobře stará, pak je jeho mysl uvolněná. Funguje to i opačně, proto je důležité udržovat mysl zdravou. Dosáhnete toho například jógou, meditací nebo posezením u šálku čaje, kdy se člověk také uvolní.