Příliš hubená nebo moc zaoblená. Proč se ženy neztotožňují s modelkami?

15. ledna 2020·Životní styl·Redakce

Bez ohledu na vánoční přejídání, většina žen svoji váhu řeší téměř nepřetržitě. S předkládanými vzory z reklam se však ztotožňují jen obtížně. A je jedno, zda jsou modelky příliš hubené, příliš zaoblené anebo příliš mladé.

Britský úřad pro dohled nad reklamou ASA dosáhl stažení reklamy značky Saint Laurent, kde byla modelka označena za “chorobně hubenou”. V téže době označil jeden výživový poradce za nezodpovědnou reklamu plavek Simply Be. A důvodem byl opačný případ – plavky předváděla modelka “plus size” Tess Hollidayová.

Třiatřicetiletá Valérie jasně rozlišuje mezi reklamou a každodenní realitou: “Hledáme nepřetržitě krásu a dokonalost. Svou roli hraje reklama nebo film. Má nás to vést ke snění, nikoli k tomu, abychom se dívaly do zrcadla,” uvádí. To dobře odráží rozpaky mnoha žen při pohledu na vlastní tělo. Radují se z přítomnosti modelek s velkými velikostmi, ale samy touží po tom, aby splňovaly klasičtější standardy krásy. Hlídají si váhu a někdy upadají až do extrémů.

“Vidím to téměř denně u svých pacientek. Protestují proti příliš štíhlým modelkám, ale před nástupem léta se pouštějí do drastických diet. Reklama nám předkládá jakési uniformní tělo, pokud možno vysoké, štíhlé, svalnaté a bílé. Ženy mají strach vystoupit z řady,” tvrdí psycholožka Sophie Chevalová.

Ideální tělo, byť je příčinou tolika neuróz a komplexů mezi spotřebitelkami, se však lépe prodává. “Reklamy jsou tu především od toho, aby vytvářely přeludy. Myslíte si, že by žena zatoužila po drahé kabelce nebo po drahých botách, kdyby je nosila jen tak kdejaká žena? Je třeba vytvořit mimořádnou atmosféru, která vede k povzbuzení touhy mít takové věci,” potvrzuje expert na luxus Thomas Mondo.

Životní styl - další články

Doporučujeme