Modrá taška z IKEA jako módní doplněk? Slavná značka přišla s vlastní verzí, chce za ni 54 tisíc!

Pulty obchodů po celém světě jsou zavaleny levnými napodobeninami značkových výrobků. Případ luxusní tašky módního domu Balenciaga je ale příkladem právě opačné cesty. Při zběžném pohledu ji můžete snadno zaměnit s levnými modrými taškami, jež si můžete za pár korun odnést z obchodního domu Ikea kdekoli na světě.

Ta z domu Balenciaga vás ale přijde na 2145 dolarů (54.000 Kč). Nejde pochopitelně o přímou kopii. Materiálem je kůže, nikoli plast, a chybí i logo Ikey. Obchodní dům je ale potěšen. „Jsme hluboce polichoceni, že se cestovní brašna Balenciagy podobá známé a trvanlivé tašce Ikea za 99 centů. Její všestrannost je neporazitelná,“ sdělila švédská firma v prohlášení pro časopis Tenn Vogue.

Dům Balenciaga není jediný, kdo se inspiroval v levném zboží. Například firma Chanel vyrobila tašku ve tvaru podobajícímu se kostce lega nebo dětské krabičce na obědy. Stojí však 6900 dolarů (173.000 Kč) a objevily se s ní celebrity jako Kim Kardashian, Rihanna nebo Rita Ora.

 

Nebo tričko Gucci značky Harvey Nichols, které sice vypadá jako z levného krámu, ale chtějí za ně 260 dolarů (6500 Kč).

„Ano, je to téma, o němž se ve značkových domech mluví, i když všichni vědí, že je to směšné. Jde jim jenom o to udělat z toho značkovou věc,“ řekla Amber Graafland z redakce britského listu Daily Mirror.