Na co si dát pozor při běhání v horku? Důležité je oblečení i hydratace

Pokud patříte mezi nadšené běžce a neodradí vás ani aktuální vysoké teploty, měli byste určitě věnovat pozornost několika věcem. Jak se co nejlépe připravit, aby vaše tělo nestrádalo? Přečtěte si, co radí odborníci.

Aklimatizujte tělo na teplo

Pokud například míříte na dovolenou do teplých krajin a hned po příletu vás to láká ven, mohlo by vaše tělo utrpět trochu šok. Zdravotníci doporučují nejprve tělo na teplo trochu zvyknout. Pomoci může třeba i teplá koupel. Ideální je počkat před sportováním několik dní.

Základ je hydratace

Pokud sportujete ve vedru, budete se o to více potit a vaše tělo ztratí více vody, než normálně. Velmi důležité je na to nezapomínat a doplňovat odpovídající množství tekutin. Experti doporučují přijímat také elektrolyty a sacharidy.

Zvolte vhodné oblečení

Obecně mezi nejlepší volby neplatí nic, co je příliš přiléhavé nebo z těžkého či neprodyšného materiálu. Vrstvy oděvu nejblíže pokožce by měly dobře nasávat vlhkost, abyste předešli zapaření. Pozornost věnujte i volbě spodního prádla a ponožek, které by naopak měly dobře sedět na tělo. Pokud zvolíte volnější prádlo, které se při běhu pohybuje, mohlo by dojít k odřeninám.

Přizpůsobte výkon

Ve vysokých teplotách rozhodně neútočte na své osobní rekordy. Místo toho zvolte mírnější zátěž a počítejte s tím, že vaše tělo bude více zatížené. Důležitý je také odpočinek po doběhnutí do cíle. Než se pustíte do dalších sportovních výkonů, nechte své tělo odpočívat klidně jeden celý den a dopřejte si hořčík proti svalovým křečím. Během teplých dní dojde k přetížení organismu o poznání snadněji.

?>