Pijete dost vody? Jednoduchý test prozradí, jak na tom jste s pitným režimem

Všichni tušíme, kolik zhruba vody bychom měli denně vypít. I tak mají mnozí z nás problém tento limit dodržet. Odborníci hovoří o dvou litrech denně. Jak snadno bez počítání skleniček zjistíte, že jste pili dostatečně?

Deník Mirror se nedávno zaměřil právě na to, jak to s potřebným množstvím vypité vody vlastně je. Autoři článku dospěli k číslu 1,2 litru vody, což představuje zhruba 6 skleniček vody.

A co káva nebo čaj?

Jedním z velkých mýtů je přesvědčení, že káva se díky obsahu kofeinu do pitného režimu nepočítá. To je omyl. I přes zvýšený obsah kofeinu se do denního příjmu tekutin mohou zařadit. Sice do určité míry dehydrují, ale dostatek vody i tak obsahují.

Zelený čaj, další z kofeinových králů, navíc zrychluje metabolismus a pomáhá při hubnutí. S ovocnými šťávami už byste měli nakládat opatrněji. Ano, obsahují dostatek vody, ale jejich množství cukru může být pro naše zdraví přítěží.

Co na to vědci

Ona posedlost dostatečným příjmem tekutin je do určité míry opodstatněná. Voda podporuje trávení, funkci očí, kloubů a také intimních partií. Celé naše tělo je na vodě závislé, neboť se díky ní zbavuje toxinů a nepotřebných látek. Obecně lze říci, že bez vody jsou všechny tělní pochody pomalejší.

  • často se hovoří o více než osmi skleničkách denně, toto množství však nebylo nikdy potvrzeno
  • zvýšené množství tekutin naše tělo nehydratuje, ale naopak se v něm zadržuje
  • ač i to mnozí neuvědomují, do denního příjmu tekutin se započítává i zelenina

Kolik vody denně odhadem vypijete?

Pijete dost vody?

Aniž byste si museli zapisovat každou vypitou skleničku, velice snadno zjistíte, zda je vaše tělo dostatečně zavodněné, a to díky vaší moči. Pravdu ukáže její zabarvení. Pokud je moč tmavší, rozhodně byste měli pít více. Dalším z ukazatelů je únava, bolest hlavy či špatné soustředění.

Předávkování vodou?

Se zvýšeným množstvím vypitých tekutin si člověk ředí sůl v krvi. V extrémních případech může být předávkování vodou dokonce smrtelné. Stává se to samozřejmě velice zřídka, ale vyskytly se případy, kdy po dlouhé dehydrataci vypil jedinec dva litry v krátké čase, což je pro tělo nečekaná zátěž.

Pomáhá voda při hubnutí?

Chcete-li nějaké to kilo shodit, pijte vodu před jídlem. Potvrdila to studie z roku 2010. Během ní jedna skupina tazatelů vypila dvě skleničky před každým jídlem, druhá nikoliv. Těm kteří vodu pili, se podařilo zhubnout sedm kilogramů.