Něco pro obézní dospěláky a děti

Dnes jsme se v Dámském klubu zaměřily na ty obézní z vás, kteří by rádi nějaké to „kilčo“ shodili. Jakou cestou se vydat, abyste dosáhli vysněného výsledku, jsme řešily s Janou Škramlíkovou, trenérkou ve Sportovní hale v Teplicích.

S domácí váhou se prostě smlouvat nedá:) To ale neznamená, že nazujete první běžecké boty, které vám padnou do oka. Kdepak, to by klouby zaskuhraly. Boty si skutečně obujte, ale pro začátek se zaměřte na kvalitní vycházkovou obuv a vyražte do přírody.

Rozhodně tím nemyslíme, abyste obsadili první lavičku pod stromem. Dejte si pořádnou svižnou chůzi a dopřejte si ji několikrát týdně. Vhodné je také nordic walking, tedy chůze s holemi. To se vám bude šlapat ještě svižněji. Aby se vám chůze neomrzela, doporučujeme střídat procházky s jízdou na kole.

Pohybovou aktivitu obézních dětí nastartujte rovněž svižnou chůzí. Nikdo samozřejmě netvrdí, že si během takové procházky nemůžete udělat přestávku na postavení domečků z mechu a kapradí, ale řízek si s sebou vážně neberte. Děti milují jízdu na kole, naplánujte si proto výživný cyklistický výlet a zakomponujte do něj třeba krátký přesun vlakem a hned je to pro všechny zajímavější. A nezapomínejte na plavání, další z přirozených pohybových aktivit.

 

Sportu zdar:)