Jaké potraviny nás v zimě zahřejí? TIPY na mlsání, které tělu prospívá

Co je příjemnějšího, než si dát v zimě horkou polévku? Zahřát se výborným jídlem je v tomto období ten nejlepší druh relaxu a dobití baterek. Uzpůsobte jídelníček podzimu a užijte si jedinečnou chuť potravin, které tělo zahřejí.

Dušení, pečení, horké polévky – podzimní kuchyň bývá voňavá a hutná, aby zasytila a zahřála. Do jídelníčku rozhodně přidejte ořechy, houby, vejce, závor, skořici, chilli i hřebíček.

Ať to má říz

Chilli papričky obsahují kapsaicin, který rozpálí chuťové buňky a zároveň působí jako afrodiziakum. Zvyšují obranyschopnost těla, které díky nim navíc produkuje bílé krvinky – ty chrání tělo před různými druhy infekcí. Jsou zdrojem vitaminu C a obsahují také betakaroten. Železo v nich zabraňuje únavě. Zrychlením metabolismu se navíc zvýší produkce tepla v těle, čímž docházím ke spalování tuků.

Nejen na Halloween

Zásobník betakarotenu, tak by se mohla jmenovat jakákoliv dýně. Každá obsahuje vitaminy skupiny B, které jsou nutné pro fungování metabolismu. Připravit ji můžeme v rámci hlavního chodu i dezertu. Lze ji vařit, péct, restovat či připravit pyré. Je také velkým zdrojem vlákniny.

Zázrak z pohádky

Typická podzimní potravina, která se hodí snad ke každému jídlu? Červená řepa. Můžete ji vařit, péct, odšťavnit, připravit placky, naložit ji, udělat salát, opéct ji s tymiánem v alobalu, udělat polévku – vážně cokoliv. Červená řepa je zkrátka zázrak plný draslíku, vitaminu C a vlákniny.

Kolumbus nasladko

Škrob, cukry, voda, vitaminy B6, C a betakaroten – vítejte v ráji batátů, tedy sladkých brambor, které mají až dvojnásobek energie než obyčejné brambory. Obsahují kyselinu chlorogenovou, která zrychluje metabolismus, snižuje vysoký krevní tlak a hladinu cholesterolu a navíc napomáhá k regeneraci organismu.

Ze stromu poznání

Ideální ovoce pro podzimní období, vysoký obsah vlákniny – zvlášť ve slupce, to jsou jablka, která se dají připravit i pečená. Zahřejí vás a jsou takto upravená vynikající! Obsahují pektin – rozpustnou vlákninu, která napomáhá ke snížení cholesterolu.