Chcete letní figuru a nejíte dostatek bílkovin? Můžete tím škodit svému zdraví

Už je zima a někteří z nás se dali na strastiplnou cestu za vysněnou letní figurou. Pro některé to může znamenat bolest, pot, krev a slzy, kdežto pro jiné jen odepření si jistých neřestí. Pokud chcete hubnout jen za pomoci úpravy jídelníčku, nezapomínejte na bílkoviny. Jejich vynecháním si můžete přivodit i zdravotní komplikace!

Bílkoviny (nebo-li proteiny) jsou pro naše tělo stejně důležité jako například sacharidy nebo tuky. Bílkoviny by podle odborníků měli tvořit až 15% našeho jídelníčku. Jedním dechem dodávají, že bílkoviny jsou součástí všech tkání a buněk, takže jsou důležité pro stavbu našeho těla.

Mezi námi jsou ale tací, kteří s tímto faktem obeznámení nejsou a snaží se zhubnout za pomoci snížení přijmu bílkovin. Tím ale organismus ještě více oslabujete.  Dokonce kvůli nedostatku bílkovin můžete začít i nekontrolovatelně tloustnout.

Proteiny pracují s hladinou cukru v naší krvi. Pokud je tato hladina snížena nedostatkem bílkovin, naše tělo se začne po cukru shánět. Právě to nás poté nutí jíst sladké nebo mléčné výrobky.

Nedostatek proteinů se může projevit například také lámavostí nehtů a podepíše se i na zdraví vlasů. Dále vám mohou více natékat končetiny, nebo se dostaví otoky obličeje a víček. Jejich nedostatek má také vliv na vývoj a objem svalů. Naše tělo zkrátka bílkoviny potřebuje.

Nejlepšími zdroji bílkovin jsou vejce, víceméně všechno maso, řecký jogurt, většina ryb nebo také ančovičky. Tak netrapte svoje tělo a utíkejte si dát pořádný steak, děláte to pro svoje zdraví.

 

?>