Frekvence 1 pátrala: Víme, kolik šálků kávy je ideální pro naše tělo!

Mnozí z nás si bez kávy nedokáží představit ráno, ani celý den. Je charakteristická svou silnou vůní a černou barvou. Kolik šálků kávy denně je ale vlastně pro náš organismus přijatelných? Frekvence 1 to pro vás zjistila.

Historie kávy

Její původ zůstává nejasný. První zmínky o její historii sahají do třináctého století, konkrétně do Etiopie v provincii Kaffa. Posléze se rozšířila do Egypta a Jemenu, a tak bylo pěstování kávy výhradou arabských zemí. Postupně pak zamířila do Evropy, Indonésie a Ameriky.

Jeden šálek denně

Přesně tak, pro někoho zanedbatelné množství, pro někoho příliš. Odborníci se shodují na tom, že jedna káva denně je ideální pro lidský organismus.

Kávu bychom měli pít vždy po obědě. Naše tělo vstřebává jídlo a tím nám mírně klesá tlak. Mozek v tuto dobu potřebuje přísun glukózy a kofeinu. Proto kávu pijme mírně oslazenou.

Káva po ránu

Kávu rádi pijeme ráno, abychom naše tělo „nastartovali“ do nového pracovního dne. Jedná se ovšem o mýtus. Pro přísun energie slouží snídaně, nikoliv káva.

„Pokud chceme využít kofeinový efekt na stimulaci naší mozkové činnosti, pijme zelený čaj,“ Říká dietoložka Kateřina Cajthamlová.

Stinné stránky

Káva dráždí žaludek a podporuje produkci žaludeční kyseliny. Proto se jí vyvarujte v případech podrážděného žaludku, nebo v případě problému se žaludečními vředy. 

Blahodárné účinky

Káva zvyšuje krátkodobě pozornost a krevní tlak v případě vyčerpání. Hodí se proto skvěle pro studenty, kteří se učí pozdě do noci. 

Káva a mléko

Mléko do kávy je vhodné právě v případě, pokud máte podrážděný žaludek. Mléko totiž zmírňuje dráždící efekt žaludku. Ovšem pokud ji pijete na lačno, ani mléko vás v tomto případě nezachrání. 

Podívejte se na zajímavý ČT pořad o kávě: