Hubnete? Tohle jezte k snídani a kila půjdou dolů mnohem snáz

Vědci z University of Alabama v Birminghamu zveřejnili novou studii, ve které zkoumali vliv snídaně na lidský organismus. Zaměřili se hlavně na jídla bohatá na sacharidy a vedle nich jídla bohatá na tuky. K dispozici měli vzorek 29 zdravých lidí ve věku 55 - 75 let.

Vědci z University of Alabama v Birminghamu zveřejnili novou studii, ve které zkoumali vliv snídaně na lidský organismus. Zaměřili se hlavně na jídla bohatá na sacharidy a vedle nich jídla bohatá na tuky. K dispozici měli vzorek 29 zdravých lidí ve věku 55 – 75 let.

Výsledky studie prokázaly, že lidé, kteří snídali potraviny s vyšším obsahem tuku, spalovali v následujících 24 hodinách více kalorií, než když jejich snídaně obsahovala více sacharidů. Tučná snídaně podle vědců navíc stimuluje rozpad tuků, které už jsou v těle uložené, takže usnadňuje proces hubnutí.

Pokud však uvažujete nad tabulkou čokolády, vězte, že tak jednoduché to není. Zaměřit byste se totiž měli na tzv. zdravé tuky. To jsou takové, které nemají vysoký obsah nasycených mastných kyselin. Najdete je v olivovém a řepkovém oleji, avokádu, mandlích, pistáciích nebo oříšcích kešu. Zdravé živočišné tuky najdete například v mořských rybách nebo vejcích.

Bohužel to však není tak snadné, abyste si jednou dali ráno hrst oříšků a dál jen počítali kila, která sama odcházejí. Pokud však budete tímto stylem snídat alespoň tři dny v kuse, vaše tělo už změnu zaznamená.