Letní čas nám zase ukradl hodinu spánku. 8 tipů, co dělat, aby vstávání tak nebolelo?

Už je to tu zase! Otravný přechod ze zimního času na letní, kdy se ručička hodinek posouvá o hodinu dopředu a nám tak chybí dobrá hodinka spánku. Hodně lidí si na změnu času stěžuje, protože tělu chvíli trvá, než na změnu času zvykne. Možná i vy jste na sobě pocítili, že se vám tak nějak hůř vstává a my pro vás máme pár tipů, díky kterým by to mohlo jít lépe.

1. Motivace. Může to být jakýkoli druh motivace, počínaje konstatováním, že nestihnu jinak za den všechno, a konče touhou trávit více času s rodinou nebo vyřídit všechny resty.

2. Včasné ulehnutí. Samozřejmě nemusíte následovat extrémního příkladu George Bushe a spát v noci jen dvě hodiny; stačí jít na lože včas, kolem desáté večer, abyste spali alespoň sedm hodin.

3. Nestimulujte před spaním příliš mozek. Nejezte a nevykonávejte před spaním fyzicky namáhavou činnost, ale zapovězte si také používání mobilního telefonu nebo sledování televize. Ložnice musí být “screen free zone”.

4. Probouzejte se v klidu. Nejlepší jsou moderní budíky, které budí jemně a postupně příjemnou hudbou a světlem.

5. Spěte ve tmě. Jestliže si chcete před spaním číst, je lépe tak činit v jiné místnosti.

6. Naše tělo si snadno může zvyknout na to, abychom se brzy ráno budili. Můžete se naučit být unaveni v určitou večerní hodinu tak, že se každý den budíte o 15 minut dříve, až dosáhnete kýženého času.

7. Omezte pití kávy a alkoholu. Alkohol narušuje klíčovou fázi spánku REM, a proto se cítíte ráno unaveni bez ohledu na to, jak dlouho jste spali.

8. Ranní fyzická aktivita dodává energii po celý den. Jestliže ji vykonáváme v poledne, přispívá k tomu, že půjdeme do postele v předem určený čas.