‘JanuHairy’ je tady. Ženy se na sociálních sítích chlubí neoholenýma nohama

15. ledna 2020·Články·Karolína Stránská

Pokud jste někdy přemýšleli nad tím, proč se holení nohou a podpaží stalo pro ženy víceméně společenskou normou, určitě vás také napadlo, že na vině jsou reklamy, které přípravky na holení vehementně propagují.

Na začátku 20. století se ženy příliš nezabývaly tím, kde jim co roste, a to zejména díky módě, kterou nosily. Když pak přišly do módy šaty bez rukávů, obchodníci se začali zajímat o dámská podpaží. Odtud už byl jen krůček k nohám. Časy se však mění a v současnosti se objevují větší skupiny žen a dívek, které se samy sebe tážou, zda je skutečně nutné podléhat těmto společenským normám a několikrát do měsíce zbavovat své tělo jakéhokoliv ochlupení.

V roce 2018 si žena Laura Jackson, která už měla po krk toho, že jí společnost nakazuje, jak by její tělo mělo vypadat, rozhodla, že vytvoří výzvu s názvem “Januhairy” (chlupatý leden), během které bude ženy vyzývat k tomu, aby se nebály na měsíc odhodit žiletky a epilátory a se svým chlupatým pokrokem se pochlubily na sociálních sítích. Tento nápad se uchytil a každý rok se Instagram v lednu zaplňuje snímky žen a dívek, které s hrdostí staví na odiv svá chlupatá podpaží a nohy.

Články - další články

Doporučujeme