Hit jménem ječmen. Jak využít jeho léčivé účinky? TIPY

Mnozí mají ječmen doma ve spíži, ale málokdo asi ví, jaké silné účinky v sobě skrývá. Možností, jak ho pravidelně zařadit do jídelníčku, je skutečně nespočet.

Uvařte si z něj chutnou kaši ke snídani, či přidejte do polévek. Ječmennou mouku využijete při pečení, sladový ječmen zase funguje jako sladidlo.

Na cestě k nižšímu cholesterolu

Jistá japonská studie sledovala muže s vysokým cholesterolem. Zjistili, že přidání ječmene do jejich diety výrazně snížilo cholesterol v těle. Snažme se tedy ječmen zařazovat do jídelníčku především v zimě, kdy máme sklony zásobovat tělo větším množstvím tuků.

Redukce váhy

Ječmen obsahuje poměrně nízký obsah kalorií a je naplněn esenciálními aminokyselinami a vlákninou. Ječmen je nejstravitelnější v podobě ranní kaše, protože nám nejen dodá energii, ale právě v období zimy může být ječmen vhodnou cestou, jak si hlídat váhu.

Prevence proti rakovině prsu

Naopak vědci z Velké Británie zjistili, že ječmen v jídelníčku žen před menopauzou snižuje riziko rakoviny prsu až o 50%. Ženy by ho měli jíst po celý život jako prevenci v kterémkoliv ročním období.

Napomáhá trávení

Zařazením ječmenné šťávy do jídelníčku podpoříme trávení během zimního období. Tento elixír zrychluje metabolismus a zamezuje pocitu nafouknutí a těžkosti.

Zdravá pokožka, zdravé tělo

Zejména v chladnějších měsících je naše pokožka vystavena nepříznivým podmínkám, včetně deště, větru a mrazu. Ječmen je však nabitý vitamínem C, antioxidanty a minerály a zachovává elasticitu pokožky.

Bohatá, silná hříva

Výživové deficity se velmi často nejprve odrazí právě na vlasech. Samotná zima dává vaší hřívě silně zabrat. Ječmen mimo jiné obsahuje látky tiamín a niacín, které podporují růst. Díky obsahu mědi a železa zároveň rostlina působí aktivně i proti vypadávání vlasů, protože zvyšuje produkci červených krvinek.