Trápí vás noční hlad? Tahle jídla jsou na večer ideální

Rádi si v noci dáte nějakou tu svačinku? Noční hlad není vůbec vzácnou záležitostí, mnoho lidí však poté cítí pocity viny a vzteku sami na sebe. Jak se toho vyvarovat, neničit si zdraví a přitom ukojit pocity prázdného žaludku? Vyzkoušejte tyhle potraviny. Podle výživových expertů jsou na noční hlad ideální. 

Než se začnete radovat, že noční nálety na ledničku vlastně nijak nevadí, je potřeba říct několik věcí. Experti se shodují, že i když si dáte nějakou tu svačinku ve večerních hodinách, nikdy byste neměli jíst přímo před uložením ke spánku. Poslední jídlo si dejte alespoň 2-3 hodiny před spaním, aby mělo vaše tělo dostatek času ho strávit a zpracovat.

Noční hlad také často znamená, že jsme dost nejedli během dne. Možná jste v jednom kole a pořádně se nestíháte ani naobědvat. Je to váš případ? Svačina na večer vás potom nespasí. Je potřeba důrazně přehodnotit svůj rozvrh a zorganizovat si věci tak, aby vaše tělo netrpělo.

Nutriční specialistka  Alissa Rumsey rovněž varuje před fenoménem chutí ze stresu. Podle ní by se měl člověk najíst, kdykoli má hlad. Je ale potřeba zamyslet se nad tím, jestli to, co nás trápí, je skutečně hlad. Nejedná se jen o negativní emoce, úzkosti, stres a podrážděnost, které se snažíme zmírnit nějakými pochoutkami?

Když už se však musíme najíst, měli bychom si dát něco zdravého. Podle odborníků bychom se v takových chvílích měli zaměřit na proteiny a zdravé tuky, které nás zbaví pocitu hladu. Dát si můžeme například řecký jogurt, kousek sýra, ořechy nebo kus avokáda. Dobrou volbou jsou podle expertů také karbohydráty, které tělu pomáhají vyplavovat melatonin a tím zkvalitňují náš spánek.