Kofila změnila obal. Proč má mouřenín nově modrou barvu pleti?

22. února 2022·Zprávy·Lenka Skrzeczkova

Čokoládová tyčinka Kofila upravila obal. (Foto: Profimedia/ČTK)

Tyčinka Kofila patří mezi legendární české cukrovinky. Roky se na ní vyskytovala postavička mouřenína s černým obličejem. Teď se společnost rozhodla změnit jeho barvu na modrou. Informoval o tom deník Blesk.

Originální kávová chuť a obrázek mouřenína na typicky žlutém obalu provází milovníky čokolády po celé generace. Tyčinka se na pultech poprvé objevila v roce 1923 a dodnes její chuti podléhají tisíce lidí v Česku i na Slovensku. Teď se společnost Nestlé rozhodla změnit obal a s ním barvu pleti mouřenína.

“Motiv ikonického obalu tyčinky zůstal zachován. Tyčinka Kofila je nyní vyráběna ze 100 % udržitelně získávaného kakaa, což byl jeden z důvodů pro změnu obalů. Kromě informace o udržitelném kakau jsme na obalu upravili i některé drobné prvky grafického profilu, které by určitá část spotřebitelů mohla vnímat jako nevhodné,” sdělil deníku Blesk ředitel pro korporátní záležitosti Vratislav Janda.

View this post on Instagram

A post shared by KOFILA (@kofila_czsk)

Jasnou volbou byla modrá barva, protože ji Orion používá ve svém logu. Společnost se takto snaží jít s dobou. “Tak jako preferujeme suroviny pěstované udržitelným způsobem, využíváme nové přístupy s ohledem na životní prostředí, odmítáme dětskou práci, zasazujeme se o dodržování lidských práv a odmítáme nerovnost, neposilujeme ani stereotypy,” dodal Janda.

Ovšem ve společnosti tato změna vyvolala vlnu reakcí. “Je to moje oblíbená tyčinka i kvůli krásnému obalu. Nebo spíš byla. Modrého mouřenína prostě neskousnu,” napsala v diskuzi na facebook Petra. “Čekám, kdy zakážou výrobky z kakaa. To už prostě není normální,” dodala. “Černoch je černej, no to je strašný! No Orion už dávno není česká firma, patří nadnárodní Nestlé = multikulti d***lové. Tak už vím, co přestávám dalšího kupovat,” napsal Leo.

Jaký názor na změnu barvy pleti mouřenína máte vy? Napište nám na facebook!

Zprávy - další články

Doporučujeme