GRILOVÁNÍ: 5 rad Frekvence 1 pro lepší grilování

Celé Česko griluje s rádiem Frekvence 1! V rámci naší akce pro vás máme spoustu receptů a užitečných rad, které se týkají právě grilování.

 

Které maso pro grilování je na kalorie „nejlehčí“ a jak ho nejlépe upravit?

Odpověď je nasnadě – ryby, drůbež a jehněčí pro jejich nízký obsah tuku. A například u ryb je doporučován pstruh marinovaný citronovou šťávou, olivovým olejem a čerstvým koprem nebo tymiánem.

 

Jaké kousky kuřat jsou nejvhodnější ke grilování?

Nejlepší kousky kuřat vhodné ke grilování jsou střední části křídel a paličky. Kuřecí maso grilujte pomalu, za mírnějšího žáru a výš nad ohništěm. Podávejte vždy důkladně propečené až ke kosti.

 

Která marináda dodá masu maximum chuti, ale neprosákne ho tukem?

Zkuste marinádu z bílého vína, citronové šťávy, soli, čerstvě mletého pepře a čerstvě sekaných bylinek jako je třeba bazalka, tymián a rozmarýn.

 

Jak grilovat maso naložené např. v medové marinádě?

Pokud budete grilovat maso naložené v marinádě, která obsahuje karamel, med nebo jakýkoli jiný cukr, opékejte je na speciálním grilovacím tácku, aby nedošlo k přímému kontaktu s ohněm. Cukr se jinak bude připékat a hořknout.

 

Dají se grilovat všechny druhy zeleniny?

Na gril jsou nejvhodnější cuketa, lilek, paprika, rajče, houby, jarní cibulka. A houby je vhodné před grilováním namarinovat v olivovém oleji, sekaném česneku a provensálském koření.